32 31 3 30 34 28 29 4 7 1 8 9 6 5 10

26 12 13 25

24 14 23 22 15 17 16

21 18 19 DZIEŃ 2 SÖLVESBORG I PÓŁWYSEP LISTERLANDET 128 km (w obie strony)

11 Z kempingu wróć do głównej drogi i skręć w prawo. 1616 700 m dalej skręć w lewo w Badstrandsvägen. Po lewej 2810 Na rondzie w Pukavik tym razem skręć w lewo (na Olofström) 22 Przejedź pod E22 i na skrzyżowaniu jedź w lewo na stronie miniesz kąpielisko, dobre miejsce na przystanek! a potem zaraz w prawo na Gustavstorp. Czeka Cię kolejna (droga Gamla riksvägen). Jesteś już w Hörvik – dalej jest port, skręć w prawo do góry wąski i kręty odcinek szosy. 33 Kieruj się cały czas prosto przez Åryd i Hällaryd, jeszcze dwa w Hörviksvägen i wyjedź z miasteczka. 2829 W Gustavstorp skręć w lewo na Mörrum i Gränum razy przejeżdżając pod E22. 1717 1,7 km od portu na skrzyżowaniu skręć w lewo (na drogę przejeżdżając przez tory kolejowe, a 200 m dalej w prawo 44 Za Trensum dojedziesz znów do E22 – skręć w prawo, Markasträtet). na Mörrum. przejedź nad E22 i dalej ścieżką rowerową do Karlshamn. 1818 3,4 km dalej skreć w prawo na Hällevik Havsbad a po 200 m 2930 W Mörrum skręć w prawo na Karlshamn i zaraz w lewo na 55 1600 m za mostem kolejowym odbij od głównej ulicy lekko w drugą ulicę w lewo (Lokvägen). Asarum i Laxens hus. Zatrzymaj się koniecznie przy progach w lewo jadąc ulicami Rosenvägen (po lewej stronie boiska) 1919 Wąska Lokvägen doprowadzi Cię do plaży w Hällevik. Przed wodnych na rzece Mörrumsån koło „Domu Łososia” (Laxens i Hamngatan aż do portu w centrum miasta (informacja hotelem Hanöhus skręć w lewo w stronę morza i nadbrzeżną hus). To najsłynniejsze łowisko łososia w Skandynawii - oprócz turystyczna, widok na twierdzę Kastellet). szutrową ścieżką dojedź do ulicy Strandvägen. To centrum widoków jest tu restauracja, sklep wędkarski z informacją 66 Jedź wzdłuż rzeki w prawo a potem mostkiem na drugi brzeg Hällevik, jest tu sklep, port i restauracja, dalej małe muzeum turystyczną, wystawa (płatna) a u góry dwa sklepy spożywcze. – warto jednak odbić na prawo, żeby zobaczyć rynek i kościół rybackie i wędzarnia. 3031 Wróć na górę i jedź w prawo Karlshamnsvägen w stronę oraz starą drewnianą zabudowę Kulturkvarteren. 20 Wyjedź z Hällevik na Sölvesborg ulicą Haveliden (spory Asarum. Przetnij drogę 29 tunelem (trasa rowerową Jedź dalej ścieżką rowerową wzdłuż brzegu rzeki przy Prins- podjazd). Sydostleden). gatan, ale przed mostem odbij w lewo zostając na zachodnim 21 Skręć w lewo na Istaby (Istabyvägen). 3231 W Asarum kieruj się najpierw ścieżką rowerową wzdłuż brzegu rzeki. 22 6,5 km dalej, za Istaby i Mörby, skręć w lewo, żeby przeciąć Mejerivägen a potem skręć w lewo w ulicę Offerkällevägen 77 Na skrzyżowaniu z Vekerumsvägen skręć w lewo a po 300 nową dzielnicę mieszkaniową (drogowskaz na Ljungaviken). (drogowskazy rowerowe na Centrum i Långasjönäs). m znów w lewo na Horsaryd Mark. Kieruj się dalej ścieżką 23 Skręć w prawo na ścieżkę rowerową (drogowskaz na 3233 Dojedź do kościoła w Asarum i skręć w lewo w Storgatan a po rowerową pod dwoma szosami, przez dwa mostki nad Centrum) i przejedź przez rowerowo-pieszy most nad zatoką 300 m w prawo w Froarpsvägen (na skrzyżowaniu po lewej torami i prosto Knutsbergsvägen aż dojedziesz ponownie do – zbudowany w 2013 ma 760 m długości, więc nastaw się ostatni sklep na trasie…). Vekerumsvägen. Skręć w prawo (na zach.) i wyjedź z miasta. na widoki! 3334 1,5 km dalej dojedziesz do Graneforsvägen – skręć w prawo 88 Za Vekerum skręć w lewo na Södra Cell Mörrum a tuż przed 24 W Sölvesborg warto zajrzeć na rynek (od mostu w lewo na Granefors. Przed Tobą ładny, kręty i „górzysty” odcinek fabryką w prawo na Elleholm. do przejazdu przez tory, do góry Markgatan i w lewo Östra do Brorstorp, około 6,5 km. 99 1,8 km za rzeką skręć w lewo na Stensnäs. Dojedź do dawnej Storgatan), a przede wszystkim do średniowiecznego kościoła 3435 W Brorstorp zamkniesz pętlę, do kempingu zostało jeszcze głównej szosy (Björkenäsvägen) i skręć w lewo. Św. Mikołaja, ze ciekawymi malowidłami i zagadkowym około 16 km – skręć w lewo (na Ronneby) i wróć tą samą 10 Na rondzie jedź prosto (na Pukavik) ścieżką rowerową po lewej kamieniem runicznym sprzed 1300 lat. Sölvesborg to małe trasą przez Åryd a przed Bräkne-Hoby w prawo na Järnavik. stronie drogi. miasteczko, ale ma ładne położenie, kilka kawiarni i ciekawą 11 Przejedź przez Pukavik i (miejsce corocznych festiwali historię. Dalsza droga: wróć do mostu i jedź w lewo wzdłuż OPCJA DODATKOWA Rock). Wyjeżdżając z Norje na rondzie skręć w lewo brzegu do Slottsallén. Skręć w prawo –ruiny wieży na wzgórzu Jadąc do Karlshamn możesz wybrać dłuższy o 5 km, bardziej pa- na Lörby. to jedyna pozostałość dawnego zamku. górkowaty, ale bardzo ładny odcinek przez Matvik szlakiem ro- 12 5,5 km dalej w Lörby skręć w lewo na Djupekås 25 Minąwszy ruiny kieruj się dalej Borgvägen aż do Sölvevägen. werowym Cykelspåret. W Trensum (między punktami 3 i 4) skręć 13 W Djupekås skręć w prawo w ulicę M/S Nordstjärnans väg Skręć w lewo. Za torami kolejowymi dojedziesz do głównej w lewo na Matvik, przejedź pod E22 i jedź aż do morza. W Matvik (szlak rowerowy Cykelled Listerlandet). Na końcu ulicy kieruj drogi wyjazdowej z miasta – skręć w prawo, przejedź ścieżką skręć w prawo na Yttre Matvik – to najładniejszy odcinek wzdłuż się dalej szlakiem rowerowym drogą gruntową w prawo przez rowerową pod szosą i wyjedź z miasta (drogowskazy na wybrzeża krętą i bardzo wąską drogą asfaltową, sporo to krót- las do ulicy Tockenvägen (asfalt, skręć w prawo) i Mjälby Gammalstorp). kich podjazdów i zjazdów. Przejedź przez Vettekulla i dojedź do Ljungavägen (skręć w lewo). 26 Przejedź pod autostradą E22 i skręć w lewo na Gammalstorp. Kolleviksvägen na obrzeżach Karlshamn – skręć w lewo, przejedź 14 1,1 km dalej droga skręca w prawo pod kątem 90º - 100 m za Przed Tobą ładny odcinek drogi u stóp grzbietu Ryssberget. obok kempingu Kollevik i jedź dalej zgodnie z drogowskazami dla zakrętem jedź skręć w lewo w Mjällbyåsvägen dojeżdżają 27 Za Gammalstorp jedź dalej wąską asfaltówką prosto przez rowerzystów do centrum miasta. do portu Krokås. Ryedal do Agerum i w kierunku Pukavik, przejedź nad E22 15 W Krokås skręć w prawo jadąc wzdłuż brzegu morza ulicą dojeżdżając do starej szosy w Pukavik – tędy jechałeś parę Krokåsvägen. godzin temu! Skręć w lewo na Mörrum.