AJUNTAMENT DE Pl. Major, 7 43781 La Fatarella Ruta de la Pau LA FATARELLA TV 733 Tel 977 41 36 09 977 41 35 18 VARIANT LOCAL PER A L Fax 977 41 35 21 L E E-mail: [email protected] LA FATARELLA R Font de A Bingaubó T A www.lafatarella.org F TV 7331 A L

E D C 12 A R l'Ebre la Palma R Ribera d'Ebre d'Ebre E S Riba-roja d'Ebre la Torre 500 de l'Espanyol la Pobla de Massaluca 400 RIBERA LA FATARELLA Ascó 300 D'EBRE Garcia Vilalba Móra TV 7333 dels Arcs d'Ebre Móra Batea N 420 la Nova Corbera d'Ebre TERRA ALTA

Miravet El Pinell de Brai Bot C 44 Prat de C 43 S 38 Comte L'Hospitalet que es desenvolupà a la Terra Horta de de l'Infant La Batalla de l'Ebre, Sant Joan Alta entre el juliol i el novembre de l'any 1938, va Paüls Arnes S 39 l'Ametlla ser un dels episodis més cruels de la Guerra Civil el Perelló de Mar Alfara Espanyola, amb més de 100.000 baixes, entre de Carles Baix Ebre S 39A l'Ampolla morts, desapareguts i ferits. Roquetes

C 42 C 12 S 40 Mas de l'Aldea S 41 La ruta de la Pau fa un recorregut pels principals Barberans 1 Santa 0 Bàrbara 0 Montsià Sant Jaume 2 indrets on es desenvolupà aquesta batalla, amb la / d'Enveja 7 9 6 .

1 finalitat, com el seu nom indica, de que el fet de - T

O Lleida

S

S

És una ruta comarcal que uneix les poblacions de E

SaraR gossa

P IM LA FATARELLA Gandesa, Corbera d'Ebre, La Fatarella, Vilalba dels Y O S S A Terol Arcs, Bot i Prat de Compte en un circuit tancat, i que D I D R O compta amb una variant que arriba a Pinell de Brai, J

: IÓ

S Castelló tot resseguint senders ja senyalitzats com a GR o PR. S E de la Plana R P València Palma de IM

. Mallorca S B A

Des d'aquí us oferim la possibilitat de realitzar una P U R G

IN variant a nivell local de la ruta, un petit itinerari que Alacant E D

A M transcorre majoritàriament per la ruta de La Pau, i : Servei d’Ocupació de Catalunya

IA Ajuntament de la Fatarella F A que té com a punt de sortida i arribada la població R G O T R de La Fatarella. Aquest recorregut és indicat com A C I

Y N una curta aproximació a la ruta comarcal, per als E S IS T D

A . que no us agrada caminar gaire, o no teniu prou L Ó Unió Europea IC Ñ C A

Fons Social Europeu E A R temps. Malgrat tot, us recomanem que us animeu N R N E A

P : A S P en una altre moment a fer la ruta comarcal sencera IE E F R A B R O G o, al menys, un recorregut més llarg. S O

T S O È F R I P

S IM O T X

E Terres de l'Ebre T CATALUNYA SUD 2.800 m. Bifurcació de camins agafarem el de l’esquerra (6). Deixem en aquest punt la Ruta de la Pau Comarcal, la qual continua tot recte en direcció a Corbera d'Ebre.

3.000 m. El camí es creua amb la

a carretera local que va de la Fatarella a l l e r a

t Villalba dels Arcs i Gandesa. Nosaltres a F

a girem a l'esquerra, agafant la TV L

e d

t 7333 en direcció de tornada a la n

e 2 4

m Fatarella. a t n u j A ’ l 400 m. A la nostra esquerra surt un 700 m. Ens trobem en una bifurcació

e d

u camí, que ens porta a la font de de camins senyalitzada de la Ruta de la i x r A

: Bingaubó (1), situada a uns 40 m. Pau Comarcal. Anirem cap a l’esquerra, o t

3 o F d'on ens trobem. La font s'ubica a continuant en direcció cap a Corbera l'interior d'una volta adovellada de d'Ebre. El camí de la dreta ens portaria Ruta de la Pau mig punt i presenta uns abeuradors i a Villalba i al Coll del Moro. CARACTERÍSTIQUES rentadors annexos (2). A partir d'aquest punt, a la dreta del 00 m. Comencem el nostre Aquesta és una de les tres fonts, junt camí anem trobant forats (5) que van Tipus d'itinerari itinerari a l'inici de l'antic camí que amb la de Sant Joan i la de Segurets, servir de refugi als habitants de la circuit tancat comunicava el poble de La que antigament abastien el poble població durant els enfrontament de la Fatarella amb el de Corbera d'Ebre. d'aigua (3). batalla de l'Ebre a la Fatarella. Kilometres totals 7,4 Agafem aquest camí, anomenat Altes margenades de pedra en sec ens costa de Bingaubó, que ens enllaça acompanyen a banda i banda del Punt de sortida amb la Ruta de la Pau Comarcal. camí, delimitant-lo (4). Inici antic camí a Corbera d'Ebre 6

Desnivell 80 m 5.200 m. La carretera de la Fatarella a Villalba dels Arcs, per on Mitjà transport anem, es creua amb la carretera que en cotxe o en bicicleta va de La Fatarella a les Camposines. Anirem a l'esquerra, agafant la TV- Temps aproximat en cotxe 1 hora 7331 en direcció al poble. en bicicleta 2 hores 1 7.400 m. Entrada sud a la Dificultat Fatarella. Accedim al poble i acabem baixa el nostre recorregut.