SENDERISME A ADRECES D’INTERÈS

MUSEUS

A les vostres mans teniu una breu Museu Vicenç Ros mostra dels camins i senders que hi ha Av. de Vicenç Ros, s/n als voltants de Martorell. A tots L’Enrajolada – Casa Museu Santacana aquests itineraris s’hi pot accedir C. de l’Aigua, 1 fàcilment amb els Ferrocarrils de la SENDERISME Visites concertades Generalitat des de l’estació Martorell- Telèfon: 93 774 22 23 Vila. Altres recorreguts d’interès són: [email protected] A museus.martorell.cat Martorell—Sant Genís de Rocafort MARTORELL

Recorregut per la serra de les Torretes passant per la font del HOTELS Gilet. Al final del camí trobarem el monestir de Sant Genís. Hotel Ciutat de Martorell 4* Telèfon: 93 774 51 60 Martorell—Castell de Rosanes Hotel-Restaurant Manel 2* A la serra de Les Torretes gaudirem Telèfon: 93 775 23 87 d’una passejada visitant la torreta Griminella, la torreta del Clos i el castell de Rosanes. Turisme Martorell Martorell—La Torre Fossada Telèfon: 93 775 00 50

Des de l’estació de Martorell Vila, turisme.martorell.cat agafarem el camí que ens porta a la torre Fossada, en el terme de . La torre fou construïda a mig segle XIX, i actualment està restaurada. RUTA PEL - SUD RUTA PEL LLOBREGAT - NORD CAMÍ DE SANT JAUME

Aquest sender es pot fer El camí surt des del pont del MARTORELL tant a peu com en MARTORELL Diable de Martorell, MARTORELL bicicleta. Comença al ressegueix el riu passant per costat de l’estació dels la depuradora d´ i CASTELLBISBAL Ferrocarrils de Martorell- ABRERA després hem de seguir el camí Vila i transcorre pel marge fins a Olesa, famosa per la CAN BROS esquerre del riu Llobregat Passió. Continuarem avançant però durant tot el OLESA DE i passarem per la Colònia recorregut trobem Sedó, actualment museu, i ABRERA Es travessa el casc antic de passarel·les per creuar a poc després arribarem a la Martorell fins a la passera

MOLINS DE REI les poblacions de l’altra Puda, antiga estació termal. del riu . Continuem per banda de la llera. Això ens COLONIA SEDÓ l’avinguda de Montserrat permet fer el camí fins a l’enllaç amb la N-II i SANT FELIU íntegrament o bé es pot arribarem a Abrera seguint

realitzar per trams, ja que fins a l’avinguda de la travessarem el Parc Agrari Generalitat. Creuem la riera LA PUDA COLLBATÓ CORNELLÀ del i totes de Magarola i arribarem a la les localitats disposen de C-1414. Entrarem a

transport públic. Esparreguera pel carrer de EL PRAT MONISTROL MONTSERRAT Montserrat fins al desviament del camí de Comelles. Seguint els senyals vermells i blancs del Distància: 32 kms Distància: 30 kms GR-6.1 o les marques pròpies Distància: 23 kms Durada: 4 hores Durada: 5 hores Des d’aquí anirem pel del camí de Sant Jaume Durant tot el recorregut es Durada: 7 hores caminant. Dificultat: mitjana costat de la llera del riu arribarem a Collbató. pot veure flora i fauna caminant. Dificultat: fàcil travessant el congost del Primer passarem per l’ermita que pot variar Dificultat: mitjana Cairat, prop de Can Tobella, i, de la Salut i després per El recorregut és depenent de l’estació de Des de Monistrol passant per sota del pont de l’entrada a les coves de pràcticament pla i l’any en la qual fem la Fort desnivell en podem tornar amb l’, Salnitre. Al final del camí podem tornar en passejada. pujar a la Basílica. els Ferrocarrils de arribarem fins a Monistrol, arribem a la Basílica. transport públic La tornada es pot la Generalitat. punt de pujada fins a la des de gairebé basílica de Montserrat, fer en FGC des de totes les localitats. caminant o en el cremallera. Montserrat.