Czarnorzecko-Strzyżowski Park Krajobrazowy. Podka.2004.58.614 z dnia 2004.05.15 Status: Akt utracił moc Wersja od: 15 maja 2004 r.

Wejście w życie: 30 maja 2004 r.

Nieaktualny z dniem:

2 lipca 2005 r.

Uwagi: Zmienia: rozporządzenie Nr 15 Wojewody Krośnieńskiego z 7.04.1993 r., Dz.Urz.Woj.Krośn.1997.8.56, rozporządzenie Nr 11 Wojewody Rzeszowskiego z 16.03.1993 r., Dz.Urz.Woj.Rzesz.1993.3.35, rozporządzenie Nr 6 Wojewody Tarnowskiego z 23.07.1993 r., Dz.Urz.Woj.Tarn.1993.6.47. Uwagi: Zmienia: rozporządzenie Nr 15 Wojewody Krośnieńskiego z 7.04.1993 r., Dz.Urz.Woj.Krośn.1997.8.56, rozporządzenie Nr 11 Wojewody Rzeszowskiego z 16.03.1993 r., Dz.Urz.Woj.Rzesz.1993.3.35, rozporządzenie Nr 6 Wojewody Tarnowskiego z 23.07.1993 r., Dz.Urz.Woj.Tarn.1993.6.47.

ROZPORZĄDZENIE WOJEWODY PODKARPACKIEGO z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego Na podstawie art. 24 ust. 4 i 5, 26a ustawy z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 99, poz. 1079, Nr 100, poz. 1085, Nr 110, poz. 1189, Nr 145, poz. 1623 z 2002 r. Nr 130, poz. 1112 z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, Nr 203, poz. 1966) oraz art. 39 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872, Nr 128, poz. 1407 z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804, Nr 200, poz. 1688 z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302, Nr 149, poz. 1452), obwieszczenia Wojewody Podkarpackiego z dnia 25 marca 1999 r. w sprawie wykazu aktów prawa miejscowego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego Nr 5, poz. 100) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Rozporządzenie dotyczy utworzonego rozporządzeniem Nr 15 Wojewody Krośnieńskiego z dnia 7 kwietnia 1993 r. w sprawie utworzenia Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Krośnieńskiego Nr 8, poz. 56), rozporządzeniem Nr 11/93 Wojewody Rzeszowskiego z dnia 16 marca 1993 r. w sprawie utworzenia Czarnorzecko- Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Rzeszowskiego Nr 3 poz. 35), rozporządzeniem Nr 6/93 Wojewody Tarnowskiego z dnia 23 lipca 1993 r. sprawie utworzenia Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Tarnowskiego Nr 6, poz. 47), Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego, zwanego dalej "Parkiem", położonego w województwie podkarpackim, obejmującego obszar 25.784 ha na terenie gmin: , Domaradz, Frysztak, Jasienica Rosielna, Korczyna, Niebylec, Strzyżów, Wielopole Skrzyńskie, Wiśniowa i Wojaszówka oraz otuliny o powierzchni 34.392 ha na terenie gmin: Brzostek, Brzozów, Domaradz, Frysztak, Haczów, Jasienica Rosielna, Korczyna, Niebylec, Strzyżów, Wielopole Skrzyńskie, Wiśniowa i Wojaszówka. 2. Opis przebiegu granic Parku przedstawia załącznik Nr 1 do rozporządzenia. 3. Opis przebiegu granic otuliny Parku przedstawia załącznik Nr 2 do rozporządzenia. 4. Przebieg granic Parku i otuliny, na mapie w skali 1:25.000, przedstawia załącznik Nr 3 do rozporządzenia. § 2. 1. Na obszarze Parku zabrania się: 1) lokalizowania nowych obiektów zaliczanych do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska, 2) lokalizacji budownictwa letniskowego poza miejscami wyznaczonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, 3) dokonywania zmian stosunków wodnych, jeżeli służą innym celom niż ochrona przyrody i zrównoważone wykorzystanie użytków rolnych i leśnych oraz gospodarki rybackiej, 4) likwidowania małych zbiorników wodnych i starorzeczy, 5) wylewania gnojowicy, z wyjątkiem nawożenia własnych gruntów rolnych, 6) lokalizacji ośrodków chowu, hodowli - posługujących się metodą bezściółkową, 7) organizowania rajdów motorowych i samochodowych oraz pokazów lotów akrobacyjnych, 8) umieszczania tablic reklamowych poza obszarami zabudowanymi, 9) umyślnego zabijania dziko żyjących zwierząt, niszczenia nor, legowisk zwierzęcych, tarlisk i złożonej ikry, ptasich gniazd oraz wybierania jaj, 10) wypalania roślinności i pozostałości roślinnych, wydobywania skał, minerałów, torfu oraz niszczenia gleby, 11) wykonywania prac ziemnych trwale zniekształcających rzeźbę terenu, z wyjątkiem obiektów związanych z zabezpieczeniem przeciwpowodziowym. 2. Zakaz, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 nie dotyczy przedsięwzięć wymienionych w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 września 2002 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 179, poz. 1490). 3. Zakaz, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 10 nie dotyczy działalności prowadzonej w obrębie Obszaru Górniczego "Gogołów Pole I i Pole II", Obszaru Górniczego "Wola Komborska Działy - Południe I" i Obszaru Górniczego "Wola Komborska Działy - Południe II" oraz prowadzenia działalności, o której mowa w art. 16 ust. 2a ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96, ze zm.)." § 3. Szczegółowe zasady gospodarowania na terenie Parku zostaną ustalone w planie ochrony Parku.

§ 4. Tracą moc: rozporządzenie Nr 15 Wojewody Krośnieńskiego z dnia 7 kwietnia 1993 r. w sprawie utworzenia Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Krośnieńskiego Nr 8, poz. 56), rozporządzenie Nr 11 Wojewody Rzeszowskiego z dnia 16 marca 1993 r. w sprawie utworzenia Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Rzeszowskiego Nr 3 poz. 35), rozporządzenie Nr 6 Wojewody Tarnowskiego z dnia 23 lipca 1993 r. sprawie utworzenia Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Tarnowskiego Nr 6, poz. 47) za wyjątkiem § 1 ust. 1 oraz § 2 ust. 1 wyżej wymienionych rozporządzeń.

§ 5. Wykonanie rozporządzenia powierza się Dyrektorowi Zarządu Zespołu Karpackich Parków Krajobrazowych w Krośnie.

§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

ZAŁĄCZNIK Nr 1 OPIS GRANIC Czarnorzecko - Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego Granica północna: - z przysiółka Granice wsi Kamienica Górna kieruje się na polną drogę prowadzącą początkowo w kierunku północnym, a następnie wschodnim dochodząc do wsi Berdechów, gdzie skręca na północny wschód do drogi powiatowej Nr 1349R Brzeziny-Cieszyna w miejscowości Nowa Wieś i podąża tą drogą na południowy wschód przez wsie: Jaszczurowa, Chytrówka, Cieszyna. Od skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 988 Strzyżów - Krosno granica biegnie tą drogą w kierunku Wiśniowej, gdzie skręcając na południe w boczną drogę Nr 1922R przekracza Wisłok i dalej tą drogą prowadzi przez miejscowości Kozłówek i Markuszową. Z Markuszowej granica Parku drogami polnymi dochodzi do drogi powiatowej Nr 1927R Dobrzechów - Węglówka i skręca na południe w kierunku Golcówki, skąd drogami polnymi nad Brzeżanką dochodzi do przysiółka Podlas. Z Podlasu, w kierunku północno-wschodnim granica schodzi potokiem bez nazwy do drogi wojewódzkiej Nr 989 Strzyżów-Lutcza. Drogą tą, biegnącą lewym brzegiem doliny Stobnicy granica prowadzi do Lutczy, a następnie odgałęzieniem tej drogi biegnącym przez Małówkę osiąga przysiółek Zakościół w miejscowości Domaradz. Granica wschodnia: - z przysiółka Zakościół w miejscowości Domaradz odchodzi w kierunku południowo- wschodnim drogą gruntową, przecinając po drodze potok bez nazwy do przysiółka Płosina Górna w miejscowości Jasienica Rosielna. Następnie po przecięciu kolejnego potoku - dopływu rzeki Stobnica granica przechodzi do drogi lokalnej biegnącej z przysiółka Podlas i dalej tą drogą do styku z drogą krajową Nr 9 Domaradz - Jabłonica Polska. Następnie tą drogą w kierunku południowym do północnego skraju miejscowości Jabłonica Polska w miejscu przecięcia się z potokiem bez nazwy wypływającym z przysiółka Kłapkówka w miejscowości Kombornia. Granica południowa: - biegnie potokiem bez nazwy wypływającym z przysiółka Kłapkówka w miejscowości Kombornia od styku z drogą krajową Nr 9 Domaradz - Jabłonica Polska w kierunku jego źródeł do styku z drogą powiatową Nr 1965R, biegnącą z przysiółka Budy w miejscowości Kombornia i dalej tą drogą na niewielkim odcinku w kierunku południowym do pierwszego skrzyżowania z drogą gminną, biegnącą wododziałem w kierunku zachodnim, i tą drogą, aż do styku z drogą wojewódzką Nr 991 Korczyna - Czarnorzeki w miejscowości Korczyna. Dalej granica przechodzi w kierunku zachodnim do potoku bez nazwy i dalej tym potokiem przepływającym przez przysiółek Doliny w miejscowości Korczyna, a następnie granicą polno-leśną, aż do styku z drogą wojewódzką Nr 991 Czarnorzeki - Krosno. W dalszym ciągu granica biegnie drogą gruntową z przysiółka Głębokie do miejscowości Odrzykoń, gdzie omija w tej miejscowości zabudowania od strony północno-wschodniej i dalej biegnie drogą gruntową. Następnie granica biegnie potokiem do przysiółka Rzeki, skąd drogą biegnącą z tego przysiółka do styku z drogą powiatową Nr 1924R Odrzykoń - Bratkówka. Dalej granica biegnie tą drogą do miejscowości Frysztak. W miejscowości Frysztak przekracza rzekę Wisłok i biegnąc drogą powiatową Nr 1923R na południowy-zachód przez miejscowość Frysztak skręca na północny-zachód przez miejscowości Glinik Średni, Glinik Górny, Gogołów i dochodzi do miejscowości . Granica zachodnia: - z miejscowości Opacionka biegnie drogą gruntową w kierunku północnym i po przekroczeniu wododziału wzdłuż kompleksu leśnego i dalej bezimiennym potokiem dochodzi do drogi powiatowej Nr 1319 Brzostek - Kamienica Górna we wsi . Drogą tą granica biegnie do przysiółka Granice we wsi Kamienica Górna.

ZAŁĄCZNIK Nr 2 OPIS GRANIC Otuliny Czarnorzecko - Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego Granica północna: - z miejscowości Głobikówka dochodzi do granicy administracyjnej gmin Dębica i Brzostek osiągając w kierunku wschodnim północną granicę wsi Brzeziny, następnie biegnie północną granicą wsi Brzeziny i dochodzi do drogi lokalnej Brzeziny - Wielopole Skrzyńskie. Drogą tą osiąga Wielopole Skrzyńskie i skręca na południowy wschód biegnąc dalej drogą powiatową Nr 1920R przez wsie: Szufnarowa, Niewodna, dochodzi następnie w Kalembinie do linii kolejowej Rzeszów - Jasło. Linia kolejowa stanowi granicę strefy ochronnej na odcinku od Kalembiny do Dobrzechowa. W Dobrzechowie skręca na południe, biegnąc na krótkim odcinku wzdłuż potoku Różanka i dochodzi do rzeki Wisłok. Dalej przebiega w kierunku wschodnim wzdłuż Wisłoka, następnie wzdłuż południowej i wschodniej granicy administracyjnej miasta Strzyżowa, do styku z linią kolejową i tą linią dochodzi do miejscowości Żarnowa. W Żarnowej granica odchodzi od linii kolejowej drogą powiatową Nr 1931R na wschód w kierunku wsi Gwoździanka i dochodzi do działu wodnego w przysiółku Podlas. Granica wschodnia: - z przysiółka Podlas wsi Gwoździanka skręca łukiem na południowy wschód biegnąc wspomnianym działem (początkowo czarnym szlakiem turystycznym) przez Jawornik Niebylecki dochodzi do Lutczy, gdzie na wysokości przysiółka Potoki osiąga drogę powiatową Nr 1935R z Konieczkowej do Lutczy. Drogą tą biegnąc w kierunku południowym, a od skrzyżowania w Lutczy z drogą krajową Nr 9 Lutcza - Domaradz w kierunku południowo-wschodnim, granica otuliny dochodzi do skrzyżowania dróg Nr 9 i Nr 886 Rzeszów - Barwinek - Brzozów w miejscowości Domaradz i dalej od tegoż skrzyżowania biegnie drogą powiatową Nr 2029R przez miejscowość Orzechówka do wschodniego skraju przysiółka Wola Orzechowska w miejscowości Orzechówka, skąd w kierunku południowym do styku z drogą powiatową Nr 2055R Brzozów-Zmiennica. Następnie drogą tą w kierunku południowym biegnie do miejscowości Zmiennica. Dalej granica otuliny biegnie drogą powiatową Nr 2054R do miejscowości Jasionów przez miejscowość Turze Pole, aż do skrzyżowania z drogą powiatową Nr 2060R Trześniów- Wzdów. Granica południowa: - biegnie drogami publicznymi i lokalnymi począwszy od skrzyżowania dróg powiatowych Nr 2060R i Nr 2054R przez miejscowości: Trześniów, Haczów, Jabłonica Polska, Kombornia, Korczyna przysiółek Burkot i Sporne, Odrzykoń i drogą wojewódzką Nr 988 Frysztak - Krosno, przez miejscowości Ustrobna i Wojaszówka dochodzi do styku granicy gmin Frysztak i Wojaszówka, w przysiółku Zalesie, w miejscowości Przybówka. Dalej skręca tą granicą w kierunku południowo-zachodnim do wzniesienia 355,8m w miejscowości Lubla, a następnie w kierunku północnym i zachodnim granicą gmin Frysztak i Kołaczyce do przysiółka Działy w miejscowości Januszkowice. Z przysiółka Działy biegnie w kierunku zachodnim przez przysiółek Budy i dochodzi do drogi wojewódzkiej Nr 992 Jasło-Pilzno w miejscowości Bukowa. Granica zachodnia: - biegnie z miejscowości Bukowa drogą wojewódzką Nr 992 Jasło-Pilzno w kierunku północnym do miejscowości Brzostek, gdzie skręca na drogę powiatową Nr 1318 i dalej w tym samym kierunku podąża do miejscowości Siedliska-Bogusz do styku z drogą Gorzejowa-Smarżowa. Utrzymując kierunek północny granica biegnie drogą polną w kierunku działu wodnego, na którym skręca w kierunku wschodnim i biegnie do przysiółka Kopaliny w miejscowości Smarżowa. Stąd zmienia kierunek na północny i drogą polną osiąga miejscowość Głobikówka.

ZAŁĄCZNIK Nr 3 Przebieg granic Parku i otuliny przedstawiony na mapie w skali 1:25.000 Załącznik dostępny w siedzibie Zarządu Zespołu Karpackich Parków Krajobrazowych w Krośnie.