...iamblaguineuDufa.

RUTES A PEU PER L’ CONSELLS BÀSICS C-1412 Respecteu la propietat Endueu-vos les deixalles i DIRECCIÓ ANDORRA SOLSONÈS privada. No passeu per sobre llenceu-les als llocs indicats. dels camps de conreu. Per embolicar els entrepans Respecteu el patrimoni utilitzeu boc'n'roll, en comptes Castellfollit cultural i històric. Cal d'utilitzar paper d'alumini i film de Riubregós preservar-lo per a les transparent. Calonge RENFE generacions futures. de Segarra Sant Pere Si aneu en silenci podreu C-25 Sallavinera DIRECCIÓ GIRONA C-25 Porteu l’equip i el calçat contemplar animals i ocells que DIRECCIÓ LLEIDA adient per a caminar. Porteu altrament fugirien del soroll. també farmaciola. Hi ha molta varietat de menjar Sigueu educats i cortesos a la per emportar-vos quan aneu Sant Martí Els Prats muntanya amb els altres d'excursió; sempre que sigui Sesgueioles 7 de Rei caminants i autòctons. possible useu carmanyola en comptes de menjar prefabricat Per anar d'excursió i sempre d'un sol ús. BAGES que sigui possible, utilitzeu RENFE una cantimplora (no ampolla Prepareu junt amb l'infant la RENFE d'aigua de plàstic); així motxilla que portareu per anar 3 reduirem el plàstic. d'excursió. SEGARRA Rubió

Beveu aigua en comptes de Convideu que l'infant porti la A-2 C-37 sucs envasats o begudes seva motxilla amb una DIRECCIÓ LLEIDA DIRECCIÓ Anoia refrescants; els sucs tenen cantimplora petita i el seu 4 molt sucre i l'envàs costa entrepà o carmanyola; estaran 5 molt de reciclar. molt contents. Òdena Argençola Castellolí Montserrat Quan feu un pícnic useu En cas d’accident, aviseu els 2 coberts que no siguin d'un sol serveis d’emergència a través 10 ús; així minimitzarem el del 112. Mantingueu la 6 Vilanova del Camí BAIX volum de plàstic. serenitat. C-241 Santa LLOBREGAT Margarida A-2 9 de Montbui La Pobla DIRECCIÓ Sant Martí de Claramunt de Tous 8 La Torre Els Hostalets TELÈFONS D’UTILITAT 11 de Claramunt de Pierola Vallbona Orpí Carme MOSSOS D’ESQUADRA d’Anoia Santa Maria Igualada ...... 93 875 98 40 / 112 de Miralles POLICIA LOCAL 12 FGC Igualada ...... 93 804 81 81 B-224 Santa Margarida de Montbui ...... 93 805 40 40 CONCA Vilanova del Camí ...... 93 805 50 50 DE BARBERÀ 1 C-15 Cabrera d’Anoia C-37 DIRECCIÓ Piera...... 93 778 82 25 VILAFRANCA DEL PENEDÈS DIRECCIÓ VALLS BOMBERS ALT PENEDÈS Igualada ...... 93 803 03 13 / 112 HOSPITAL Igualada ...... 93 805 81 25 ALT CAMP 10 km En aquest llibret trobareu un recull de 12 caminades adreçades a infants 1. Font Cuitora de La Llacuna per conèixer diferents espais amb encant de la comarca de l'Anoia. Aquest recull ha nascut d’una iniciativa de l’educadora de l’Escola Bressol 2. Coves de Castellolí i font del Ferro Municipal La Rosella d'Igualada Blanca Roma, que quinzenalment proposa una sortida perquè les famílies la realitzin amb els infants. 3. Gorg del Nafre de Copons

Us convidem a realitzar-les amb els infants fins i tot abans que comencin 4. Resclosa de Jorba o de la riera de Rubió a caminar, ja sigui portant-los a la motxilla o al cotxet, i quan comencin a 5. Mirador de Montserrat fer les primeres passes, que aneu allargant els trams, fins que realitzin tots sols la ruta. 6. Santuari de Sentfores 7. Molí de la Roda La guineu Dufa serà qui us donarà alguns consells perquè els animals i les plantes que viuen al bosc i nosaltres mateixos puguem gaudir durant 8. Un tomb per la Malesa de molts anys de l'entorn que ens envolta. 9. Visita a l'església de la Tossa de Montbui El fet de tenir contacte amb la natura, no només és realitzar exercici físic, sinó que també és gaudir d'estar a l'aire lliure, observar, olorar, sentir, 10. Parc fluvial del riu Anoia tastar i tocar els diferents elements que ens aporta i si aquests 11. L'entramat fluvial de Carme. Seguim el camí de l'aigua moments els compartim amb la família, es converteixen en experiències molt gratificants i saludables. 12. Per la pineda de Can Ferrer del Coll

Esperem que gaudiu d'aquesta guia tant com nosaltres ho hem fet al moment de realitzar-la i que us serveixi per transmetre als infants l'amor i el respecte que la natura tant es mereix.

Hihaviaunavegada unaguineuquevoltava pertotal’Anoia comunabaldufa…

© 2019, d’aquesta edició: Consell Comarcal de l’Anoia, Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació. Plaça de Sant Miquel, 5, 08700 Igualada. Coordinació de l’edició: Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació. / Disseny gràfic, il·lustracions i maquetació: www.amorfa.cat Impressió: Felip Unigrafic, SL / Dipòsit legal: B-11724-2019 FontFont CuitoraCuitora Millor època per anar-hi: Tot l’any La LlacunaLlacuna Tipus de ruta: Anada i tornada 1 dede La Distància: 1,5 km

Coordenades d’on aparcar: Ambaquestasortida 41.472079, 1.535583 coneixeremlafontCuitora COM ARRIBAR-HI deLaLlacuna,unafont Anirem fins al municipi de La Llacuna i aparcarem al costat del camp de situadaenunllocombrívol futbol. ienvoltadad’àlbers,unaespècied’arbre POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Siésundia Sí, millor de rodes grans, però sempre que sigui possible és preferible moltpoccomúal’Anoia.Amésamés quehihanúvols, que l’infant camini pels diferents terrenys. estireu-vosaterra tindreml’oportunitatdefer-hiunpícnic RECORREGUT imireuelcel! gaudintd’unentornexcepcional. Sortirem des del camp de futbol de La Llacuna i continuarem pel camí de la font Cuitora, ens trobarem una baixada seguida d’una pujada que ens conduirà a la font.

RESTAURANTS PROPERS: - CA L’AMERICANO: C. de la Pedragosa, 1 La Llacuna Quèhiveus? - CAL JOAN: - CA LA MARIA: Plaça Major, 4 Ctra. d’Igualada, 54 Uncavall,unelefant, La Llacuna ...no,araés... La Llacuna - ELS PORRONS: Carretera d’Igualada, 10 La Llacuna Coves dede Coves Millor època per anar-hi: Tot l’any Tipus de ruta: Anada i tornada 2 CastellolíCastellolí Distància: 3 km Coordenades d’on aparcar: ii fontfont deldel FerroFerro 41.594202, 1.720608 COM ARRIBAR-HI Ambaquestasortidausproposemquefeu Deixarem el cotxe a El Gos Blanc. Per arribar-hi hem de sortir a la sortida 562 de Castellolí (direcció Barcelona), entrarem al poble i el d’espeleòlegs,jaquepodreuentrardeformalliurea travessarem per l’avinguda de la Unió, anirem seguint les indicacions que condueixen a El Gos Blanc i deixarem el vehicle a l’entrada unescoves.Lasortidaespotallargarfinsalafont d’aquesta instal·lació. delFerroonhihaunagegantinatauladefusta. POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Duranttotelcamígaudirem No, millor portar motxilla però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini pels diferents terrenys. d’unboscmoltfrondós. sobretoteldiaqueaneualacova.Deixeuques’embrutin, Ésmoltdivertitarrossegar-nos RECORREGUT A la porta d'El Gos Blanc agafarem el camí de la dreta, el qual de seguida es bifurca en dos: el que va a la dreta comlesserps! indica la zona de paint ball i el que va a l’esquerra, que fa pujada, ens portarà al sender de les coves. Seguim pujant RESTAURANTS PROPERS: 600 m pel camí ample fins que trobem un cartell indicant - NOU URBISOL: coves de Cal Llucià. Seguim aquest estret sender i en 2 Ctra. Nacional II, km 562 minuts veurem l’entrada a una cova Després de visitar-la Castellolí retornem al camí ample pel sender que hem vingut i podem tornar al cotxe o continuar pel camí ample fins que, en una corba trobem una - EL MARINO: bifurcació, seguirem pel camí de l’esquerra fins que trobem un cartell Ctra. Nacional II, km 561 amb informació del bosc que hi ha a la zona, al costat del cartell hi ha Castellolí un sender que fa una mica de pujada, el seguirem i molt a aviat arribarem la font del ferro presidida per una gran taula de fusta. Ambaquestasortidagaudirem GorgGorg deldel d’unmagníficsaltd’aigua dede moltapropdelpobledeCopons. NafreNafre Podeuaprofitarl’ocasióper CoponsCopons descobriraquestbonicmunicipi.

RESTAURANTS PROPERS: Millor època per anar-hi: Tot l’any - CASTELL DE RUBIÓ: Tipus de ruta: Anada i tornada 3 BV-1037 km 4 Distància: 1 km Rubió - HOTEL MOLÍ BLANC: Coordenades d’on aparcar: Ctra. C241c, km 0,9 41.635402, 1.519029 Jorba - REST. BRASERIA MARTÍ: Avinguda de Canaletes, 14 COM ARRIBAR-HI Jorba Anirem fins al municipi de Copons i deixarem el cotxe al pàrquing del costat de la pista poliesportiva.

POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Gaudiudetotelqueusenvolta, Sí, encara que al final el sender té molts socs. El cotxet millor de rodes grans, però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini oloreu,mireu,escolteu,toqueu... pels diferents terrenys. peròrecordeuquevosaltressouelsconvidats ielsanimalsdelbosc,elshabitants; RECORREGUT respecteuelsseusniusiagafeunomés Deixem el cotxe al pàrquing de l’entrada del poble de Copons. Entrem al municipi i el travessem, hem d’anar fins al camí de la font de la vila, lesplantesqueutilitzareu. continuem pel camí fins a arribar al gorg. A l'inici està indicat. CONSELL DE LA RUTA Es recomana efectuar la sortida després de la temporada de pluges, ja que el saltant tindrà més aigua. RESTAURANTS PROPERS: - HOTEL MOLÍ BLANC: Ctra. C241c, km 0,9 Jorba - REST. BRASERIA MARTÍ: Avinguda de Canaletes, 14 Jorba

- BAR RESTAURANT LA GALLEGA: Avinguda de Canaletes, 21 Jorba Siésundia unamicaplujóso Millor època per anar-hi: Tot l’any abansdesortirhaplogut Tipus de ruta: Lineal 4 Distància: 4 km ielterraestàmoll, Coordenades d’on aparcar: nousquedeuacasa! 41.601212, 1.550384 ResclosaResclosa Agafeulesbotesd'aiguai de oo robaimpermeableigaudiu COM ARRIBAR-HI deJorbaJorba jugantambelstolls Anirem amb cotxe fins a Jorba i l’aparcarem a la plaça de la Font, davant de l’alberg de peregrins. lala il'herbamullada. dede rierariera POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Es pot anar amb cotxet, però sempre que sigui possible és preferible dede RubióRubió que l’infant camini pels diferents terrenys. RECORREGUT Anirem fins a l’església de Sant Pere de Jorba i agafarem el camí que Ambaquestacurtapassejadaarribarem surt de davant de l’església. Aquest camí ens porta directament a la alabassadeRubióonpodrem resclosa de Jorba. observarelsànecsquehiviuen. CONSELL DE LA RUTA Si la sortida s’efectua durant l’estiu es recomana evitar les hores de Pelcamítrobarembancsperdescansar. calor, ja que no hi ha ombres pel camí. Sivoleu,espotallargarl’excursió iseguirlarieragaudintdelavegetació. Gaudiuobservant Millor època per anar-hi: Tot l’any Tipus de ruta: Anada i tornada 5 coml'infantfad'explorador, Distància: 4 km jasiguibuscantnouscamins, Coordenades d’on aparcar: observantlesplantes 41.591657, 1.610722 opetitsinsectes. COM ARRIBAR-HI Anirem amb cotxe fins a la llar d’infants de la Rosella, situada a l’Av. Catalunya 2 d’Igualada.

POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Sí, però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini pels diferents terrenys. RESTAURANTS PROPERS: Mirador Podeu trobar Mirador - tots els restaurants RECORREGUT dede d’Igualada a la web Sortim de la llar d’infants la Rosella i agafem el camí que hi ha a la MontserratMontserrat www.anoiaturisme.cat dreta, el qual ens portarà al carrer Parlament de Catalunya, el seguim a l’esquerra i continuem tot recte fins a travessar la carretera i trobar-nos amb un carril bici asfaltat en vermell que l’hem de continuar AniremalmiradordeMontserrat fins a arribar al mirador de Montserrat.

onpodremveureunesmoltbonesvistes CONSELL DE LA RUTA deMontserratidelaciutatd’Igualada. Si la sortida s’efectua a l’estiu, cal evitar les hores de més sol. Sihianeuquanescomençaaferfosc veureuquelespedresdelterra brillenalafoscor. SantuariSantuaridede SentforesSentfores Aniremd’excursióaunaermitaapropdelmunicipi deSantMartídeTousidealperesmorzaroberenar, aprofitantlestaulessituadessotal’ombradelsarbres.

Millor època per anar-hi: Tot l’any RESTAURANTS PROPERS: Tipus de ruta: Anada i tornada 6 Distància: 4,5 km - L’EUCARIA: Camí de l’Eucaria, s/n Coordenades d’on aparcar: Sant Martí de Tous 41.560016, 1,524998 - CAL MAGINET: Carretera de Bellprat, km 6 Sant Martí de Tous COM ARRIBAR-HI - EL SOL: Anirem fins a Sant Martí de Tous i aparcarem sota el seu castell. Carretera C-241e,. km 6,5 Sant Martí de Tous POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Sí, però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini pels diferents terrenys. - CAL VICENÇ: Elbosccanviamolt C/ Carretera, 16 alllargdelesestacions. Sant Martí de Tous RECORREGUT Plantes,flors,bolets,fruits... - L’ATENEU DE TOUS: Un cop aparcat el cotxe, seguim pel carrer del cementiri i Travessia de Sant Valentí, 2 Aneu-hienèpoquesdiferents anirem baixant fins a travessar un pont. Just travessat el Sant Martí de Tous pont agafarem el segon camí a mà dreta, un camí sense iobserveuelscanvis grans ombres, i l’anirem seguint fins a trobar el santuari de Sentfores on podrem dinar o berenar a les taules de pícnic queesprodueixen. que hi ha. CONSELL DE LA RUTA Si la sortida s’efectua durant l’estiu es recomana evitar les hores de calor, ja que no hi ha ombres. Ambaquestasortidaveuremelnaixement d’unriuquedonanomalanostracomarca. L’entornésombrívol,ambtaulesibancs perferunpícniciunagran esplanadaperjugar. MolíMolí dede la Millor època per anar-hi: Tot l’any RESTAURANTS PROPERS: la RodaRoda Tipus de ruta: Passejada per la zona 7 - CAN LLOBET: Distància: 2 km Antiga Nacional II Santa Maria del Camí Coordenades d’on aparcar: 41.681990, 1.500119 - CAN LLENEGUES: C. Ciutadella, 12 Sant Martí Sesgueioles COM ARRIBAR-HI A la carretera (BV 1001) que va de Calaf a la Panadella, entre el quilòmetre 5 i 6 surt una pista que ens porta fins al Molí de la Roda. Anirem amb cotxe fins allà i aparcarem a la zona d’aparcament habilitada.

POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Alriuenspodemtrobar Sí, millor si és de rodes grans, però sempre que sigui possible és crancsderiu,peixos,capgrossos, preferible que l’infant camini pels diferents terrenys. granotesialtresanimalons. RECORREGUT Observemlagrandiversitat Un cop aparcat el cotxe, aneu fins a la riera on podreu observar un bosc quehihaalseuentorn. de ribera format per àlbers, pollancres, freixes i oms. El cabal baix de l’aigua permet la presència de creixenars i ranuncles junt amb canyissars, bogars i jonqueres al llarg del llit del riu. La configuració de petites basses permet l’aparició de peixos autòctons, amfibis, com el gripau comú, la granota verda, el tòtil o la salamandra i rèptils aquàtics com ara la tortuga o la serp d’aigua. UnUn tombtombperper lala MalesaMalesa dede lala RESTAURANTS PROPERS: dedeClaramunt - REST. LA PORTUGUESA: Torre Claramunt C. Barcelona, 1 Torre La Torre de Claramunt - REST. EL CASTELL BLAU: C. Piscina, s/n La Torre de Claramunt Millor època per anar-hi: Tot l’any Tipus de ruta: Circular 8 Nocalqueusemporteujoguines Distància: 3 km

decasaperanard'excursió, Coordenades d’on aparcar: elboscestàpledematerial 41.534225, 1.658611 quedonamoltdejoc:apilarpedres, classificarfulles,ferdibuixos COM ARRIBAR-HI ambfulles,troncs... Anirem fins a la Torre de Claramunt i deixarem el cotxe al pàrquing de la piscina municipal.

POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET No, millor portar motxilla però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini pels diferents terrenys.

RECORREGUT Passeigagradableque, Sortim de la Torre Alta, al costat del castell de la Torre de Claramunt i l’església de Sant Joan, per baixar fins a la riera de Carme; una vegada passantperdiferentselementsarquitectònics a la riera, la seguim riera amunt passant prop d’un molí paperer on girarem per tornar al poble per la vall de riu d’Agost o riu de Gost. relacionatsambelmedi,ensapropaaundelsindrets Prenem direcció a l’obaga de l’altiplà de Vilaseca, i poc després de passar una barraca de vinya ens endinsarem dins aquest paratge d’elevat valor natural anomenat la Malesa. Passarem per la cova del ambmésvalornaturaldelterme:laMalesa. Cellerot i després d’una estoneta creuarem el torrent per pujar cap a la font de Ca l'Espolsador; poc després arribarem altra vegada al poble de la Torre de Claramunt. Gaudiremdelpaisatgeagrari, CONSELL DE LA RUTA delboschumitdelaMalesaidefantàstiques Si la sortida s’efectua durant l’estiu es recomana evitar les hores de vistesdelnuclidelaTorreAlta. calor, ja que no hi ha ombres pel camí. VisitalaTossadeMontbui,onespotveure latorrededefensa,l'esglésiadeSantaMariade Gràcia,elmiradordelSaltdelaDonzella,jugar RESTAURANTS PROPERS: alparcinfantiliobservarelcamídelesplantes - RESTAURANT LA TOSSA: Ctra. BV-2204, km 2 aromàtiques.L’esglésiaestàobertaels Santa Margarida de Montbui - RESTAURANT LES MORERES: diumengesde10.30a13.30h. Ctra. de Valls, km 3,2 Santa Margarida de Montbui Millor època per anar-hi: Tot l’any Tipus de ruta: Passejada per la zona 9 aa Distància: 1,5 km Coordenades d’on aparcar: VisitaVisita dede 41.555090, 1.580418 COM ARRIBAR-HI ll‘església‘església Anirem a Santa Margarida de Montbui i seguirem la C37 direcció Valls, fins a trobar un trencall a la dreta que ens portarà a l'església de la lalaTossaTossa Tossa. dede Montbui POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Montbui Sí, millor de rodes grans, però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini pels diferents terrenys. Al'airelliurepodeurealitzar moltesactivitats:fertombarelles, RECORREGUT El conjunt patrimonial de la Tossa, d’estil preromànic i medieval, forma barrejaraiguaiterra... part de la Ruta Anoia Terra de Castells. És un esplèndid mirador de la Conca d’Òdena i compta amb una església, una torre de defensa i diferents elements d’interès per al visitant. També podreu trobar un jardí botànic i un parc infantil.

CONSELL DE LA RUTA Si la sortida s’efectua durant l’estiu es recomana evitar les hores de més sol. Millor època per anar-hi: Tot l’any ParcParc Tipus de ruta: Passejada per la zona 10 Distància: 2 km fluvial Coordenades d’on aparcar: fluvial 41.565355, 1.640270 deldel riuriu Quinmuntdeflors, plantes,arbustos,arbres... COM ARRIBAR-HI N'hihaalguna Anirem amb cotxe fins a Vilanova del Camí i aparcarem al costat del Anoia camp de futbol de Can Titó. Anoia totesfanlamateixaolor? Totesfanolor? quefapudor? POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Ambaquestacurtapassejada Sí, però sempre que sigui possible és preferible que l’infant camini pels diferents terrenys. podremobservarelsdiferentsanimals RECORREGUT queviuenalriuAnoiamentrepassegem Anirem fins al riu Anoia i hi caminarem pel voltant, pel camí que segueix el seu curs. Mentre caminem podrem observar la variada peruncamíampleiplaner. vegetació que hi ha i, si estem en silenci, podrem sentir els diferents Alfinaldelcamípodremgaudir animals que hi habiten. del’entornmentrefemunpícnic CONSELL DE LA RUTA A l’estiu és millor anar-hi a alestaulesibancs. la tarda/vespre. Aquestarutaespotfercaminant RESTAURANTS PROPERS: - Podeu trobar oambbicicleta,iespotfermésllarga tots els restaurants de Vilanova del Camí i Igualada a la web oméscurtadepenentonescomenci. www.anoiaturisme.cat Observeuambl'infantlespistesquedeixen elsanimalsdelbosc:petjades,nius,caques... Aveuresilessabeuidentificar. Sónd'unanimalgran?Petit?

Millor època per anar-hi: Tot l’any Tipus de ruta: Anada i tornada 11 Distància: 4,6 km

Coordenades d’on aparcar: L’entramatL’entramat 41.530857, 1.623103 ResseguiremelrecdeCarme fluvialfluvial dede atravésd’uncamíplaner, COM ARRIBAR-HI desdelpobleonacabafinsaCarme.Carme. Anirem fins a Carme i aparcarem al davant de l’Ajuntament de Carme. laresclosaonneix. camícamí POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET SeguimSeguim elel No, millor motxilla i sempre que sigui possible que l’infant vagi Aixòenspermetràobservar dede l’aigual’aigua caminant. ambdetalllabiodiversitatassociada RECORREGUT El camí comença a la plaça de l’Església Un cop hem aparcat el vehicle tantalreccomalarieradeCarmei seguirem pel carrer Sant Martí i després seguirem pel carrer Sant Magí. Un cop sortits del municipi passarem per un magnífic rec que ens farà conèixerquinesespèciesd’animals gaudir d’un bosc molt peculiar del vessant de la riera. Més tard arribarem a Can Bou on trobarem un sender molt agradable per fer la iplanteshipodemtrobari tornada cap a Carme. comesrelacionenamb CONSELL DE LA RUTA elseuentorn. Si la sortida s’efectua durant l’estiu es recomana evitar les hores de més sol.

RESTAURANTS PROPERS: - HOTEL DE CARME: Av. Catalunya, 52 Carme Millor època per anar-hi: Tot l’any Tipus de ruta: Anada i tornada 12 Quinsilenci Distància: 3 km Coordenades d’on aparcar: queespotsentiralbosc. 41.497038, 1.722055 Gaudiud'aquestmomenti seieuenalgunlloctranquil, COM ARRIBAR-HI sentiuquesesent? Anirem fins al Bedorc (Piera) i aparcarem a l’entrada del municipi.

POSSIBILITAT D’ANAR-HI AMB COTXET Elvent Sí, millor de rodes grans, però sempre que sigui possible és preferible quebellugalesfulles? que l’infant camini pels diferents terrenys. Algunocellquecridaels RESTAURANTS PROPERS: RECORREGUT Per seuscompanys?.... Podeu trobar Perlala - tots els restaurants El camí comença al Bedorc. Hem d’anar al carrer del Riu i seguir la de Piera a la web pista del final d’aquest carrer Al cap de molt poca estona travessarem www.anoiaturisme.cat el riu Anoia per un pont i seguirem aquesta pista sense desviar-nos pinedapineda per arribar a una de les pinedes amb un dels arbres més dedeCanCanFerrerFerrer monumentals del país. CONSELL DE LA RUTA Si la sortida s’efectua durant l’estiu es recomana evitar les hores de deldelCollColl més sol. Descobriremunapinedaambalgunsdelspins mésaltsdeCatalunyaiambunesmagnífiquesvistes sobrelazonadelavalldelriuAnoia. Comparteix la teva experiència amb nosaltres.