Een dagtocht met de auto en onderweg een paar wandelingen: stadjes, uitzichten en de prach- tige rivier de . Bezoek aan Sainte-Fortunade, Roche de Vic en Beaulieu.

Uitrit Chantefable rechts naar Tulle. Beneden, bij de préfecture, rechtsaf. Rijd tot aan de stoplich- ten aan de en sla rechtsaf. Blijf langs de Corrèze rijden. De weg gaat na een tweetal kilo- meters over de Corrèze heen. Na de brug is er een scherpe draai naar rechts en dan naar links. Volg bij de rotonde . Vervolgens rechtdoor (Auril- lac, Beaulieu), langs het station en de mooie mediatheek. Volg de weg tot een kleine rotonde. Sla daar rechtsaf en bij de volgende rotonde, meteen erna, linksaf (D940, rich- ting Beaulieu). U verlaat het dal van de Corrèze, de weg stijgt snel en u komt na 5 km in Ste-Fortunade. Midden in het dorp ligt links een kasteel, 50 m. verder kunt u parke- Ste Fortunade ren.

Ste Fortunade (voor beschrijving zie apart blad).

Ga verder over de D940 richting Beaulieu. In dit land woonde en schreef Martin Bril. Na 10 km. komt u in Quatre Routes. Steek de voorrangsweg schuin over, steeds richting Beaulieu. Neem na 2 km links de D17E, naar Roche de Vic, na ongeveer 100 m is rechts een parkeerplaats. Zet daar de auto. Hier kunt u eventueel picknicken. In Quatre Routes zijn twee restaurants.

Roche de Vic (tot boven + 10 min.) Er gaan een vrij steil en een breed, minder steil pad naar boven. Boven staan een pa- noramawijzer en een kapel. Bij helder weer hebt u hier een van de mooiste uit- zichten van de streek.  In het oosten van links naar rechts de ketens van de Puy de Dôme, de Sancy Roche de Vic - uitzicht naar het oosten met de keten van de Puy de Sancy

Tulle - Beaulieu 1

en de Plomb du . In het voor- en najaar ligt op de toppen vaak sneeuw.  In het zuiden ziet u het departement met op de voorgrond het dal van de Dordogne.  In het westen stroomt ook de Dordogne, maar ligt ook het departement met die naam.  In het noorden ziet u Brive en , de Monédières (bergen) en het departement Corrèze.

Ga terug naar de D940. Volg deze tot Beaulieu (20 km). De weg daalt naar het Dordognedal. Links, rechts en vooruit zijn mooie uitzichten over de laatste heuvels van het Centraal Plateau. Een lieflijk landschap dat toch enigszins het ruige van bergen heeft. Let ook op de verandering van het landschap en de plantengroei. Het dal waarin u komt wordt ook wel de Riviera van de Corrèze genoemd (palmbomen!). Dit is tevens de streek van de aardbeien. Rijd in Beaulieu door tot in het centrum. Volg steeds de D940 tot u links de Banque Populaire ziet en rechts een plein (Place du Champs de Mars). Parkeer daar de auto (meestal is er wel plaats).

Beaulieu (voor beschrijving zie apart blad) Trek voor deze prachtige stad minstens twee uur uit. U kunt ook hier eten in een restaurant of picknicken langs de Dordogne. De afstand tussen picknick- en parkeer- plaats is niet groot. Bij mooi weer kunt u in de Dordog- ne zwemmen. Er is een strand voor aangelegd.

Rijd via dezelfde weg terug naar Tulle/Chantefable.

Beaulieu sur Dordogne

Nog tijd over?  Maak vanuit Beaulieu een mooie, uitgezette rondwandeling over de heuvels rond het stadje en langs de Dordogne (1.30 uur);  Maak een met borden aangegeven fietstocht door het dal van de Dordogne naar Brivezac en terug (17 km);  Ga lekker zwemmen in het frisse water van de Dordogne (in Beaulieu is een strandje);  Breng een bezoek aan het mooie plaatsje ;  Bezoek het neanderthaler museum in La Chapelle aux Saints.

In Chantefable vindt u alle informatie!