plezalni vodnik

Drytooling v Zasavju

več kot 90 smeri

Vili Guček 2016 Pozdravljeni, plezalke in plezalci!

V tem vodničku vam predstavljam plezališča za drajtuling v Zasavju. Drajtuling (ang. drytooling) je vse popularnejša plezalna zvrst, ki izvira iz lednega oz. kombiniranega plezanja. Zahtevni zimski vzponi v alpskih stenah pogosto vključujejo tudi plezanje z orodji v kopni steni. Plezališča, predstavljena v tem vodničku, vam ponujajo trening tovrstnega plezanja, ki ga številni (športni) plezalci prakticirajo tudi kot samostojno obliko »zimskega športnega plezanja v rokavicah«.

Večinoma gre za povsem »kopne« stene, v katerih za označevanje zahtevnosti v oceni uporabimo črko D (dry). Nekatere redke smeri pa se ob hudi zimi spremenijo tudi v prave kombinirane smeri.

Drajtuling je lahko zelo nevarna, tudi smrtno nevarna športna aktivnost. Zato poskrbite za svojo varnost! Samo zanesljivi varovalni svedrovci v steni niso dovolj. Upoštevajte posebnosti tovrstnega plezanja, na katere tudi posebej opozarjam – stik varovalca in padlega ob padcu nizko v smeri, padli cepini… V predstavljenih plezališčih plezate na lastno odgovornost!

Z večjim številom urejenih plezališč za drajtuling bo tudi manj skušnjave za trening plezanja z orodji v običajnih plezališčih. V plezališčih za športno plezanje je namreč drajtuling strogo prepovedan, saj trajno poškoduje skalne razčlembe!

Želim vam prijetno plezanje, dober trening in zabavo ter vas prosim, da ohranite čisto naravo. Odnosi s prebivalci v bližini plezališč so zgledni, zato s svojim ravnanjem takšne tudi ohranite. Še posebej pozorno pa upoštevajte določena mesta za parkiranje in uporabljajte le označene dostopne poti.

Ohranjajte nameščeno varovalno opremo v plezalnih smereh (svedrovci, vponke, »mufloni« za spust) in vanje ne zatikajte cepinov!

Srečno! Vili Guček Varovanje pri drajtulingu

Varovanje pri drajtulingu v urejenem plezališču je na videz podobno tistemu v običajnem plezališču za športno plezanje. Z izjemo nekaj pomembnih razlik:

 preprečiti moramo stik (trk) varujočega in padlega, kadar slednji pade nizko v smeri  varujoči se mora izogniti »izgubljenemu letečemu cepinu«  in izogniti se mora tudi odlomljenim skalnim razčlembam, ki jih s cepinom in derezami pogosteje odkrhnemo

Druga in tretja skrb seveda odpadeta v zadosti previsni smeri, v navpičnih in položnih smereh pa sta nadvse pomembni. Predvsem izgubljen cepin je lahko zelo nevaren. Da bi nam uspelo vse troje, je v večini smeri, predstavljenih v tem vodniku, v ta namen nameščen dodatni, posebni varovalni svedrovec, nekoliko levo ali desno od vstopa v smer. Ko je plezalec više v smeri, ga morda lahko izpnemo in si z njim morda spet pomagamo pri spustu.

Varovanje v začetku smeri pri drajtulingu

Kje so?

Dostopi:

1.Znojile: Iz smeri Ljubljane: S Trojan: (11,5km), Čemšenik (proti smučišču Prvine), , pri gostilni Zaloka levo proti Znojilam, po koncu asfalta še 1,5km, plezališče je nad cestico, ki se odcepi levo navzgor, nad hišo št. 22, do stene je 2min Iz smeri Celja: Prebold, Podmeja, pri gostilni Jager desno proti Vrhem, mimo smučišča Medvednica, na Vrheh pod cerkvico levo navzdol v Znojile Iz Zagorja ob Savi: (11km) Kotredež, Jesenovo, pri gostilni Zaloka desno proti Znojilam, po koncu asfalta še 1,5km, plezališče je nad cestico, ki se odcepi levo navzgor, nad hišo št. 22, do stene je 2min

2.Galerija Renke: Na cesti Litija – Zagorje ob Savi, 12 km od Litije in 2,6 km pred Zagorjem, pri novi zaščitni galeriji Renke. Parkirišče je povsem ob plezališču ob robu ceste na strani Save. Nekoliko večje pa cca 200 metrov proti Zagorju.

3.Ob Savi: Na cesti Litija – Zagorje ob Savi, 1,5 km od Zagorja je ob cesti na strani Save majhno parkirišče. Ob cesti proti Zagorju cca 150m, kjer se ob začetku zidu spustimo navzdol po označeni poti do plezališča (cca 5 - 10 min). Ker je parkirišče majhno in izpostavljeno (vlomi), lahko vozilo pustimo na parkirišču železniške postaje Zagorje ob Savi in uporabimo taxi ali gremo peš.

4.Brnica: Na cesti - Dol pri Hrastniku, kilometer iz Hrastnika, cca 100m pred tablo Brnica je na desni strani majhno parkirišče. Na levi strani je kmetija in kapelica, kjer ne parkiraj! Peš mimo kmetije in po poti navkreber ob travniku cca 250m. Nato levo čez travnik (tabla »plezanje z orodji«) do stene. (5 min)

5.Zagorje ob Savi: Plezališče je v neposredni bližini železniške postaje v Zagorju ob Savi na levem bregu reke Save. Od parkirišča na železniški postaji 5min.

6.smer: »Lokalno pregorevanje«: Iz Hrastnika proti cesti za Zidani most (1,2 km), pri odcepu za Krnice levo pod železnico in takoj spet levo do hiše pri Kolškovih (Za Savo 3). Za hišo je grapa s potokom (Kolškov graben), ki nas po slabih 10 min hoje pripelje pod smer. Parkiranje na dvorišču ni najboljša rešitev, zato poiščite prostor niže ob cesti.

7.smer: »White conditions«: Nad cesto Zagorje ob Savi – Litija, pri mostu in odcepu za kraj . Od parkirišča strmo v breg (desni breg reke Save) približno 20min. Smer je trenutno edina v steni, vstop pa je približno v sredini stene.

športno drajtuling plezanje 5ab D4 5c6a D5 6ab D6 6bc D7 6c7a D8 7ab D9 7bc D10 7c D11 8a D12 8b in D13 več

Primerjalna lestvica zahtevnosti

Vse ocene zahtevnosti so le predlogi. Mnenja in predlogi: [email protected].

Kakovost plezališč:

Dobro plezališče z veliko raznovrstnimi smermi

Plezališče lokalnega pomena

1. Znojile

1. Šolska D4 9. Polarni medved D8 17. Mamut D7 2. Ervin Klepec D4+ 10. Polarna lisica D8 18. Pingvin D7 3. Psihodrom D4+ 11. Whisky z ledom D8- 19. Tjulenj D7 4. Polarni pes D5 12. Jeti D8 20. Ice tea D7 5. Nekoč so bili D5+ 13. Ledena doba D7 21. Grog D7 6. Finska zajeda D4+ 14. Ötzi D8+ 22. Kuhan vin D7 7. Raz znojilske babe D7+ 15. Ledeno srce D7+ (M7) 23. Mrzu pir D6+ 8. Švicarska poč D8- 16. Los D7-

Višina stene od 10 do 20m, nmv 800m, orientiranost: vzhod in jug, smeri so skalne (z oceno D), le v smeri Ledeno srce se naredi »mix«, sicer so svečke le za dekoracijo! Plezališče sva opremila Ervin Mlakar in Vili Guček, nastanek plezališča je omogočil AO Litija. 2. Galerija Renke

1. Orodjar D6 7. A D4 2. Cepin v čelo D7 8. B D4 3. Derezo v koleno D6+ 9. C –eda drajtulinga D5 4. Čaj z rumom D6 10. Severna stena Kuma D6+ 5. Ledena kava D6 11. No Siesta D6+ 6. Zimske radosti D5+

Plezalne smeri so v steni levo in desno od manjšega slapu, ki ob hudem mrazu zamrzne. Spodnjemu skoku višje v grapi sledi tudi nekoliko višji skok. Ob levem robu zgornjega slapu je opremljena kombinirana smer: »Tanek led« M4 (20m). Smer št. 7 je opremil Ervin Mlakar, smer »Tanek led« Janez Gričar & Vili Guček, ostale smeri Vili Guček. Nastanek plezališča je omogočil AO .

3. Ob Savi:

1. Zdrs D6+ 10. Proj. 17. Moški z jajci D8+ 26. Razodetje D8+ 2. Serak D6+ 11. Cepinodrom D8 18. Krioterapija D8+ 27. Križanje D9- 3. Opast D7- 12. Šokabsorber D8 19. Zamrznjeno seme D8+ 28. Inkvizicija D8 4. Kloža D7- 13. Abalakov D6 20. Delo osvobaja D7+ 29. Truplo v vodi D8- 5. Lavina D7 13.a Abalakov plus D6+ 21. Odrešitev D7 30. Jekleni prsti D7 6. Beli ščit D7+ 14. Izumrle ostroge D8- 22. Zlom volje D8- 31. Poledica D5 7. Špaltna D6 15. Kri in čast D8+ 23. Z ognjem in mečem D8 32. Oaza miru D5+ 8. Podhladitev D8- 15.a Krvave ostroge D8+ 24. Razpelo D8+ 33. Minutka za zdravje D6 9. Bivak smrti D7+ 16. Orodna telovadba D8+ 25. Nekoristni svet D8+

Plezalne smeri je opremil in splezal Vili Guček 09, vznožje in dostopno pot pa so uredili člani AO Trbovlje in AO Litija. Nastanek plezališča je omogočil AO Trbovlje. 4. Brnica:

1. Fidel Castro D5+ 5. Mescalito D4+ 2. Hulu Lulu D5+ 6. K… luknja D4 3. Giljotina D6- 7. (prečka) Učenje pri Don Juanu D6 4. Eye piercing D5

Plezališče sta opremila Sebastjan Leskovšek in Ervin Mlakar 09. Nastanek plezališča je omogočil AO Trbovlje.

5. Zagorje ob Savi:

Zagorje ob Savi – sektor: Warm up

1. Z glavo na zabavo D4 7. Tooki hooki D6 2. Hiti počasi D5 8. Calm down D6 3. Dryway D5+ 9. Haklc D6+ 4. Podpluta pišuka D5 10. Warm up D5 5. Ne grem na kolena D6 11. Be cool D6 6. Monopoint D6+

6. smer: »Lokalno pregorevanje« D7 (M7):

Smer v soteski Kolškovega grabna v Hrastniku »Lokalno pregorevanje« (D5, D5, D6, D7) je več raztežajna opremljena smer, ki poteka v steni ob slapu, ki je bil zamrznjen že večkrat preplezan. Če je dovolj ledu, ocena dobi tudi nekaj M-ja. Raztežaji so krajši, 15-20m. Sestop je levo ob slapu, lahko tudi s spusti po vrvi po smeri. Če ni zamrznjeno, bo to mokro soteskanje! Smer je opremil in preplezal Vili Guček pozimi 07, nastanek smeri je omogočil AO Trbovlje.