1. POD BOUBÍNEM (28 km)

 Žluté turistické značení  Středně těžká trasa s větším počátečním převýšením  Povrch v celé části zpevněný asfalt nebo lesní cesty  Přibližný čas 2,5 - 3,5 hod., vhodné i pro rodiny s většími dětmi

0 km Informační středisko - po zelené značce směr Klášterec (1032) 3 km Klášterec, dále po zelené směr Lipka 6 km Lipka, za nádražím doleva po žluté směr rozcestí pod Světlou horou 9 km rozcestí pod Světlou horou - doleva po červené směr Kubova Huť 14 km Kubova Huť, rovně přes hlavní silnici a trať, dále doleva z kopce, po asfaltové cestě do mírného kopce - možnost občerstvení 18 km rozcestí pod Boubínem - křižujeme červenou značku, doleva do kopce, po asfaltce až na červenou značku směr Veselka (1202) 19 km u Buku, doprava po červené směr Veselka 21 km Veselka, po červené směr Pravětín 24 km Pravětín, doleva po cyklotrase 1202 - na hlavní cestě doleva směrem k centru 27 km Informační středisko Vimperk

2. ÚDOLÍM PRAVĚTÍNSKÉHO POTOKA (30,5 km)

 Červené turistické značení  Lehčí členitá trasa  Povrch zpevněný, silnice, lesní cesty  Přibližný čas 2,5 – 3 hod.

0 km Informační středisko Vimperk, po staré silnici na Sloup okolo nemocnice 3 km Sloup, kasárna, doleva po silnici směr (1201) 5 km Kramata, možnost koupání (vpravo vedle silnice) 7 km odbočka vlevo do lesa po asfaltce 8 km přijedeme na červenou turistickou značku, jedeme směr Paseka po červené turistické značce 10 km odbočka doleva na lesní cestu směr Michlova Huť 12,5 km přijedeme na modrou značku – směr Michlova Huť 13 km Michlova Huť – dále po modré směr Lipka 16 km Lipka, směr Vimperk – možnost občerstvení 17 km odbočka doprava do kopce na lesní cestu směr Korkusova Huť okolo střelnice, možnost zkratky po zelené rovnou do Vimperka – 22 km 19 km Korkusova Huť, přes hlavní silnici doprava po asfaltce, mírný sjezd, přejezd mostku do kopce po asfaltce a polní cestě směr Táflová Huť, Pravětín 21 km Táflová Huť, doleva po asfaltce údolím Pravětínského potoka (1202) 23 km Pravětín, doleva po cyklotrase 1202 kolem Pravětínského potoka směr Vimperk 26 km Vimperk, nad Šumavanem stále rovně 29 km Vimperk, centrum

3. NA SVĚTLOU HORU (31 km; 40 km)

 Zelené turistické značení  Lehčí, delší trasa k Národnímu parku Šumava  Povrch v celé délce zpevněný, asfaltový, trasa vede z větší části po silnicích  Přibližný čas 4 – 5 hodin, vhodná pro celodenní výlet

Zastávka u infocentra NP Šumava na Svinné Ladě. Možnost i zkrácené varianty přes Alpskou vyhlídku a Lipku (30 km). 0 km Informační středisko Vimperk, po staré silnici na Sloup okolo nemocnice (1201) 3 km Sloup, kasárna, doleva po silnici směr Nové Hutě (Kvilda) 8,5 km křižovatka, doprava po silnici směr Nové Hutě 9 km křižovatka u Babůrka, doleva po silnici směr Nové Hutě možnost občerstvení 11 km Nové Hutě, po silnici po zelené směr Borová Lada, možnost občerstvení (1040) 13 km Staré Hutě, doprava po zelené směr Borová Lada, Chalupská slať 16 km Svinná Lada, Chalupská slať – info NP Šumava, doleva směr Borová Lada 17 km Borová Lada, možnost občerstvení Varianta A: kratší trasa, doleva po silnici směr Vimperk 19 km křižovatka Nový Svět, doprava po zelené směr Lipka (Vimperk, 1053) 22 km Švajglova Lada – Alpská vyhlídka – dále po silnici směr Lipka 25 km Lipka, po silnici směr Vimperk, možnost občerstvení (1032) 30 km Informační středisko Vimperk Varianta B: delší trasa, z Borové Lady dále po silnici směr Horní Vltavice (33) 25 km odbočka vlevo z hlavní silnice, po žluté směr Šerava, Lipka 31 km rozcestí pod Světlou horou, po žluté směr Lipka 34 km Lipka, doprava směr Vimperk – možnost občerstvení (1032) 40 km Informační středisko Vimperk

VARIANTA B

4. ÚDOLÍM CIKÁNSKÉHO POTOKA (28,5 km; 42 km)

 Modré turistické značení  Středně těžká, členitá trasa, vhodná pro delší výlet  Povrch v celé délce zpevněný, asfaltové a polní cesty  Přibližný čas 3,5 – 4,5 hod.

Cestou je možné navštívit Sudslavickou naučnou stezku, Mařský vrch (rozhledna). Možnost zkrácení trasy v Šumavských Hošticích na 28 km. 0 km Vimperk infocentrum, po červené okolo autocampu Vodník do Hrabic 2 km Hrabice, rovně směr Cejsice 3 km Cejsice, doprava po cestě přes Modlenice do Výškovic 7 km Výškovice, sjet do Sudslavic 8 km Sudslavice, doleva kousek po hlavní silnici a po 100 m doprava přes most, kolem nádraží Bohumilice do Bohumilic, možnost návštěvy Sudslavické naučné stezky (1226) 9,5 km Bohumilice, doprava po modré značce směr Štítkov 13 km Štítkov, po modré kolem Mařského vrchu, směr Lštění (1075) 17 km Lštění, doprava směr Šumavské Hoštice 19 km rozcestí Nedvídkov

Varianta A: kratší trasa, rovně směr Šumavské Hoštice 20 km Šumavské Hoštice, dále směr Buk 22 km Buk, na konci obce doleva po cestě směr Vyšovatka 23 km Vyšovatka, na začátku obce doprava po lesní cestě směr Pravětín 25 km Pravětín, doleva, po 100 m doprava (1202) 26 km Vimperk, doleva směr centrum 28 km Informační středisko Vimperk

Varianta B: delší trasa, doleva směr Kosmo 20 km hlavní silnice, doleva směr Kosmo, Žárovná 21 km Žárovná, doprava směr Lažiště 24 km Lažiště, doprava směr Kratušín (1111) 26 km Kratušín, doprava po zelené po silnici směr Buk (Vimperk) údolím Cikánského potoka 32 km Machův mlýn, dále směr Buk 34 km Buk, na konci obce doleva směr Vyšovatka 35 km Vyšovatka, na začátku obce doprava po lesní cestě směr Pravětín 36 km Pravětín, doprava a dolů na hlavní silnici 37 km hlavní silnice, doleva směr centrum 39 km Informační středisko Vimperk

VARIANTA B

5. ÚDOLÍM SPŮLKY PŘES MÁŘSKÝ VRCH (38 km)

 Černé turistické značení  Středně těžká trasa pro horská kola s obtížnými úseky  Povrch zčásti asfalt, zčásti lesní a polní cesty, část pěšinky a stezky, vhodné pro horská kola, možnost zkrácení v Putkově po silnici na 30 km

0 km Informační středisko Vimperk, po hlavní silnici směr 3 km odbočka vlevo po silnici směr Trhonín, Svatá Maří 6 km Svatá Maří, po červené turistické značce směr Mařský vrch 7,5 km Mařský vrch, rozhledna, po červené směr Budilov, sjezd lesní cestou 9 km Budilov, doleva směr Bošice 10 km Bošice, doleva směr Smrčná (1234) 11 km Smrčná, doprava směr Bohumilice 12 km Bohumilice, doleva po modré turistické značce směr Spůle 13 km přejezd hlavní silnice, dále po modré směr Spůle 14 km Spůle, dále po modré směr Putkov údolím Spůlky 18 km Putkov

Varianta A: po silnici do Zdíkova 23 km Zdíkov 30 km Informační středisko Vimperk

Varianta B: dále po modré směr Vítovce 22 km Vítovce, po modré směr Čábuze 23 km Čábuze, po silnici směr Zdíkovec 26 km Zdíkovec, po silnici doleva směr Zdíkov, Vimperk 28 km Zdíkov, dále po silnici směr Vimperk 35 km Informační středisko Vimperk

VARIANTA B

6. CYKLOTRASA VOLYŇKA (45 km)

Středně těžká trasa

Pramen Volyňky – Lipka (1032) – Klášterec – Vimperk – Boubská (1226) – Bořanovice (1234) – Smrčná – Bošice – Hradčany (1232) – Čkyně (1248) – (121) – Nišovice – Volyně – Němětice – Strunkovice nad Volyňkou – Přední Zborovice – Radošovice –

7. OKOLÍM VIMPERKA (43,5 km)

Vimperk – Šumavské Hoštice – Machův Mlýn – Trpín – Kratušín (1111) – Záblatí – Milešice – Na Křížkách – Na Pile – Trytlův Mlýn – Buk – Pravětín (1202) – Vimperk

8. VLTAVSKÝ OKRUH (62 km)

Středně náročná trasa

Kvilda (1041) – Pramen Vltavy (1023) – Pod Stráží – Bučina – Knížecí Pláně – Žďárecké sedýlko (1023) – Strážný (1025) – Hliniště (1036) – Zelená cesta – Soumarský most – Lenora (33) – Zátoň – Horní Vltavice – Polka – Borová Lada - Kvilda

9. KOLEM KVILDSKÝCH SLATÍ (42 km)

Středně těžká trasa

Kvilda (1041) – Pramen Vltavy (1023) – Černohorská nádrž – Modrava (2113) – Rybárna (2122) – Tříjezerní slať (2117) – Vchynicko – Tetovský kanál – Antýgl (12) – Modrava (33) – Filipova Huť (1042) – Horská Kvilda (331) – Kvilda

10. KVILDSKÉ SLATĚ (26 km)

Kvilda (331) – Horská Kvilda (rozcestí; 1042)) – Korýtko – Filipova Huť – Nad Ptačí nádrží (1023) – Pramen Vltavy (1041) - Kvilda

11. PUTOVÁNÍ OKOLÍM KAŠPERSKÝCH HOR (40 km)

Středně těžká trasa

Kašperské Hory (1201; 1142) – – Javorník – Strašín – Nezdice na Šumavě – Albrechtice – Záluží – Dlouhá Ves – Bohdašice – Tuškov – Kašperské Hory

12. KRAJEM SVĚTÁKŮ (38 km)

Churáňov (1040) – Nové Hutě – Šindlov (rozcestí) – Jezírko u Kyzu – Nový Dvůr – Masákova Lhota – Zdíkovec – Čábuze (1226) – Benešova Hora - Úbislav – Nicov (1201) – Studenec – Churáňov

13. VOLYNĚ – – VOLYNĚ (41 km)

Středně náročná trasa

Volyně (121) – Doubravice u Volyně – Němčice – (1068) – Kváskovice – Vrbice – Vacov (1071) – – Nahořany – Starov – Volyně

14. VIMPERK – VLACHOVO BŘEZÍ – VIMPERK (44,5 km)

Vimperk – Vícemily – Trytlův Mlýn – Chlístov – Kratušin (1111) – Dvory – Pěčnov – Vlachovo Březí (1075) – Dolní Kožlí – Mojkov – Lštění – Štítkov – Svatá Maří – Vimperk

15. VIMPERK – KUBOVA HUŤ – VIMPERK (30,5 km)

Náročná trasa

Vimperk (1032) – Klášterec – Lipka – Kubova Huť (1202) – Včelná pod Boubínem – Pravětín (1202) – Vimperk

16. STRÁŽNÝ – ČESKÉ ŽLEBY - STRÁŽNÝ (33,5 km)

Středně náročná trasa

Strážný (1025) – Hliniště – České Žleby (33) – Dobrá (1030) – Černý Kříž (33) – Stožec – Krásná hora (1023) – Strážný

17. VOLYNĚ – – VOLYNĚ (45 km)

Volyně (1247; 121) – Malenice – Zálezly – Dolní Nakvasovice – Vlachovo Březí (1075) – Dub – Bavorov (1112) – Helfenburg – Čepřovice – – Volyně

18. Z VIMPERKA DO LENORY (35 km)

Lehká trasa

Vimperk (1032) – Lipka (1053) – Borová Lada (33) – Polka (1037) – Strážný (1025) – Hliniště (1036) - Lenora

19. K SCHWARZENBERSKÉMU KANÁLU (45,5 km)

Nová Pec (1027) – Jelení – Stožec (1024) – Nové Údolí (1023) – Rosenauerův pomník – Jelení – Schwarzenberský kanál (1026) – Nová Pec

20. STRAKONICE – ČEJETICE – HOŠTICE – STRAKONICE (39 km)

Lehká trasa

Strakonice (1045) – Hájská – Čejetice – Mladějovice (1072) – – Paračov (1070) – Kuřimany – – Hoštice – Kapsova Lhota – Radošovice – Strakonice

21. PRACHATICE – VLACHOVO BŘEZÍ – PRACHATICE (31,5 km)

Středně náročná trasa

Prachatice (1145) – Vítějovice – Strunkovice nad Blanicí (1110) – Vlachovo Březí (121) – Husinec – Prachatice

22. HORNÍ VLTAVICE – LENORA A ZPĚT (25 km)

Horní Vltavice (33) – Lenora (1036) – Zelená cesta (rozcestí) – Hliniště (1025) – Strážný (1037) – Polka (33) – Horní Vltavice