… Yaşar Bayramlı’nın Kaleminden… --Kaş-- Bisiklet Turu 2019…

PATARA–KALKAN–KAŞ–DEMRE–FİNİKE BİSİKLET TURU (2019)

Akif BAYAZIT

Hakan KALAFAT

Yaşar BAYRAMLI

F. Tolga BAYAZIT

 12 Temmuz 2019 Cuma  1. GÜN

(Ordu-Çorum-Kırıkkale-Ankara-Afyon)

Saat 12:00 civarında bisikletlerimiz ve gezi sırasında gerekli olabilecek kıyafet, alet, araç- gereç vs. ile birlikte Zirvekent Sitesi F Blok yanında bulunan otoparkta buluştuk ve bisikletlerimiz en sona kalacak şekilde her şeyi Hakan Kalafat’ın arabasına yükledik. Son olarak bisikletlerimizi de aracın bisiklet aparatına astıktan sonra ilk gün fotoğrafını (bakınız yukarıda) çekinerek yola koyulduk. Yaklaşık olarak saat 12:30 gibi ilk etabımız olan Ordu-Samsun-Çorum-Ankara yolculuğumuz başladı. İlk olarak Hakan Kalafat şoförlüğünde başlayan yolculuğumuzda Terme Ulusoy Tesislerine geldiğimizde aracı ben (Yaşar Bayramlı) devraldım. İlk mola yerimiz olan 1

Merzifon Yaymer Gıda’ya kadar devam ettik. Burada yaklaşık olarak 30 dk. kadar mola verdik. Akif Bayazıt burada daha önce tatmış olduğu haşhaşlı katmer yiyeceğimizi söyledi.

Daha sonra tekrar benim (Yaşar Bayramlı) şoförlüğümde Kırıkkale çıkışında bulunan Çitlekçi’ye kadar devam ettik. Burada kısa bir mola, birkaç çerez alışverişi ve ihtiyaç molası sonrasında Akif Bayazıt şoförlüğünde Ankara’ya oğlu Tolga’nın İncek Prestij Konutlarındaki evine kadar seyahatimiz devam etti. Yaklaşık saat 20:30 civarlarında eve vardığımızda kurt gibi acıkmış olan üç kişi için sipariş edilmiş olan pizzalarımızı afiyetle yedik. Yine kısa bir dinlenmenin ardından yolculuğumuzun ikinci etabı olan Ankara-Afyon-Burdur-Patara güzergâhında yola devam ettik.

…//…

 13 Temmuz 2019 Cumartesi  2. GÜN

Güzergâh;

(Patara Antik Kenti-Kalkan-Kaputaş Plajı-Kaş Olympos Mocamp)

Sabah saat 07:00 civarında Patara’ya vardık. İlk olarak kahvaltı yapmayı düşündüğümüz gözlemecileri kontrol ettik, fakat henüz açmamışlardı. O nedenle Patara Antik Kentini ve Patara Plajını gezmenin daha uygun olacağını düşünerek yola koyulduk.

(Patara Antik Kenti)

Saat 09:00 civarı gezimiz tamamlandığında geri döndük ve gözlemeciler halen kapalı idi. Biz de hemen gözlemecilerin karşısında yer alan işletmeye gittik ve orada Bolulu olduğunu öğrendiğimiz Restaurant İşletmecisi Osman Babayiğit ile tanıştık ve sohbet eşliğinde oldukça sıkı bir kahvaltı yaptık.

Bu arada Hakan Kalafat’ın yolculuğun başından beri rahatsız olduğu bel ağrıları giderek artmaya başlamıştı. Hem bu nedenle hem de oldukça uzun ve kısmen yorucu olan yolculuğumuz sebebiyle turumuza Patara’dan başlamadık, onun yerine Kalkan’ı terastan gören bir noktaya kadar aracımızla gittikten sonra Kalkan’ın yamaçlarından birinde bisikletlerimizi araçtan indirip gerekli hazırlıkları tamamlayarak bisiklet ile gerçekleştireceğimiz ilk etap olan Kalkan-Kaş etabına başladık.

Arabayı Tolga kullanmaya başladı. Hakan Kalafat, Akif Bayazıt ve ben (Yaşar Bayramlı) bisikletle yola koyulduk. Yolculuğumuzun başlangıcı genelde inici olacak şekilde dünyaca ünlü Kaputaş Plajına kadar devam etti. Saat 11:30 civarı Kaputaş Plajı’na geldik. Burada bisikletlerimizi bir kenara koyduk. Akif Bayazıt güneşte denize cilt rahatsızlığı sebebiyle giremiyordu onun için o bisikletleri beklerken Tolga, Hakan ve ben yaklaşık 1,5 saat kadar plajda yüzdük, güneşlendik ve geri döndük.

(Kaputaj Plajı)

Normalde Tolga’nın daha ziyade araç kullanacağı, üçümüzün bisiklet süreceği gezimiz Hakan’ın bel ağrısının giderek artmış olması nedeniyle değişmek zorunda kaldı ve o andan itibaren Hakan arabayı kullanırken Tolga bisiklete geçti. Yine kısa iniş çıkışlarla devam eden bir yolculuk sonrasında (denize oldukça yakın son derece güzel bir manzara eşliğinde) Kaş’a ulaştık ve bir önceki sene Akif Bayazıt, Hakan Kalafat ve Murat Arslan’ın kamp kurduğu Kaş’ın girişinde polis kontrol noktasının oradan kaldırıldığını gördük.

Kaş’ın hemen girişinde son derece güzel bir yerde konumlandırılmış olan Kaş Olympos Mocamp ile yaptığımız görüşme sonrası her çadır için 50 TL (2019) karşılığında anlaştık. Burası kat kat yükselen ve bu esnada sağlı sollu her biri yaklaşık 50 m2 kadar kamp alanı olan bir yer idi. Bunun gibi üç farklı kamp alanının ortak kullanacağı tuvalet, banyo, mutfak ve buzdolabı da bulunuyordu. Ayrıca her kamp bölgesinde aydınlatıcı lamba ve telefon vs. şarj edebileceğimiz prizler de bulunuyordu. Daha sonra bisikletlerimiz ile (Hakan araba ile) Kaş merkeze geçtik ve meydanda yer alan kafelerden birine oturup dinlendik ve soda ile elektrolit dengemizi sağlamaya çalıştık. Daha sonra akşam yemeğine malzeme alabilmek için markete giderek eksiklerimizi giderdikten sonra kamp alanımıza geri döndük. Yolda benim (Yaşar) bisikletimin vites geçişlerinde oluşan sorunu gidermek için bir süre zaman harcadık. Bu esnada Hakan bel ağrısı sebebiyle biraz yattı ve belini dinlendirdi. Akşam olmak üzere idi ben ve Akif abi 15 dk. denizde yüzüp geri döndükten ve duş aldıktan sonra yemek işine koyulduk. Akşam yemeği faslından sonra çay-kahve keyfi ve sohbet sonrasında gece saat 01:00 civarlarında dinlenmeye çekildik.

…//…

 14 Temmuz 2019 Pazar  3. GÜN

Güzergah;

(Kaş Olympos Mocamp-Demre Orman İşletme Müd. Yangına İlk Müdahale İstasyonu)

Sabah saat 07:30 civarında güne başladık. İlk olarak güzel bir kahvaltı yaptık. Ardından çadırlarımız ve diğer eşyalarımız toplayıp arabaya yerleştirdikten sonra saat 10:30 gibi buradan hareket ettik. Bugün bizi yaklaşık 11 km’si ortalama %6 eğimli kesintisiz bir tırmanışın, ardından yaklaşık 10 km iniş ve çıkışların olduğu ve finalde 13.8 km inişin olduğu epeyce zor bir etap bekliyordu. Akif abi ve Hakan hava sıcaklığının geçen seneye oranla en az 10 derece daha serin olduğunu söylüyorlardı. Nem oranı da o derece düşük ve serin esen bir rüzgâr mevcut olduğunu söylüyorlardı.

1,5-2 km kadar tırmandıktan sonra Kaş ilçesini yukarıdan gören bir noktada hem molamızı verdik hem de manzaraya karşı fotoğraflarımızı çekindik. Kaş buradan çok güzel görünüyordu. Tekrar yola koyulup Kaş’ı son olarak gören “İzleme Terası”na varmadan birkaç yüz metre önce yer alan çeşmede durup suyumuzu takviye ederken serinleme ihtiyacımızı da giderdikten sonra tekrar yola çıktık ve seyir terasından fotoğraf çekip manzara izlemeyi gerçekleştirdikten sonra bir sonraki durağımız olan Kaş Opet Petrole kadar pedal çevirmeye başladık. Artık yolumuz oldukça zorluydu. Zaman zaman eğim %25’leri buluyordu.

Kaş Opet Petrol’e geldiğimizde Hakan çoktan gelmiş ve kendini dinlenmeye almıştı. Biz ise su, soda ve enerji içeceklerimizi alıp dinlenebilmek amacıyla kendimizi ağaç altında gölgelik bir alana atmış idik. Hakan’ın da bize katılması ile burada hem dinlendik hem de kısa bir sohbet imkânı bulduk.

(Kaş Opet)

Yaklaşık 1,5 saat kadar dinlendikten sonra tekrar yola koyulduk. İniş ve dik çıkışlardan oluşan bir sonraki etabımızın son metrelerinde ben “Akif abi hani yokuşun başlangıcıydı dinleneceğimiz nokta” serzenişleri hala kulaklarımızda . Burada da yaklaşık 1,5 saat kadar dinlendik. Bu esnada çayımızı demledik. Çerezlerimizi yiyerek enerji kazandık filtre kahvelerimizi de içtikten sonra günün son etabı için tekrar yola koyulduk.

Kısa birkaç iniş ve çıkış sonrasında 13.8 km inişin olduğu yere gelmiştik. Bu noktadan itibaren bizler eğlencenin, kısmen süratin keyfini yaşamaya başlamış, Hakan ise bizleri kameraya alarak bu güzelliği ölümsüzleştirmeye çalışmıştı.

Demre Orman İşletme Müdürlüğü Yangına İlk Müdahale İstasyonu’na vardığımızda saatler yaklaşık olarak 18:00’i gösteriyordu. Müdürlükte görevli arkadaşların samimi karşılaması sonrası ilk işimiz manzara eşliğinde fotoğraf çekinmek oldu.

Daha sonra benim bisikletimde yol süresince yaşanan vitese geçmeme sorunu ile bir süre uğraştık. Problemi nispeten çözdükten sonra akşam yemeği hazırlama işine koyulduk. Menümüz yine bir önceki günkü ile aynı idi. Yemeğimizi yedikten sonra duşlarımızı aldık, çadırlarımızı hazırladık, kısa bir süre istasyon personelleri (Recep Arıcı ve Caner Açıkgöz) ile sohbet ettikten sonra dinlenmeye çekildik.

… // … 10

 15 Temmuz 2019 Pazartesi  4. GÜN

Güzergâh;

(Demre Orman İşletme Müdürlüğü Yangına İlk Müdahale İstasyonu- Antik Kenti-Noel Baba Kilisesi-Finike-Afyon)

Sabah güneşinin yakıcı etkisi ile güne saat 06:45 gibi başladık. Uyanıp kısa bir süre sohbet sonrası bir yandan yavaş yavaş kamp malzemelerimizi toplamaya bir yandan da sabah kahvaltısını hazırlamaya başladık. Kahvaltımız da akşam yemeğimiz gibi yine bir önceki günün menüsü ile aynıydı. Tüm hazırlıklarımızı tamamlayıp istasyon personelleri ile hatıra fotoğrafı çekindikten sonra saat 09:45 gibi yola koyulduk.

İlk ziyaret noktası olan Myra Antik Kenti’ne geldiğimizde saat 10:20 idi. Müze kartlarımızı alıp içeri girdikten sonra geri çıkmamız yaklaşık olarak 30 dk. kadar sürdü. Daha sonra (Aziz Nikolaos) Noel Baba Müzesi’ne doğru hareket ettik. 11:30 gibi müzeye ulaştık ve burada da 30 dk. kadar ziyarette bulunduktan sonra Finike’ye hareket etmek üzere yola koyulduk.

(Myra Antik Kenti) (Noel Baba Müzesi)

Demre sahil yolu boyunca devam ettikten sonra Beymelek Lagünü’nün yanından geçtik, daha sonra birbiri ardına gelen irili ufaklı koylardan geçerek Finike’ye olan yolculuğumuza devam ettik.

Finike’ye ulaştığımızda saatler 15:00’e yaklaşıyordu. Burada yaptığımız istişareler sonucunda gerek bisikletlerdeki vitese geçiş sorunları, gerek Olympos Antik Kenti’ni görme isteğimiz ve bizleri gece bekleyen uzun ve yorucu Ordu yolculuğu öncesi Akif abinin yol boyunca zorluğundan bahsettiği Karaöz rampasını tırmanma hayaline ve turumuza burada son vermek zorunda kaldık.

Bisikletlerimizi arabaya yerleştirdikten sonra yemek ihtiyacımızı gidermek için Finike kent merkezine hareket ettik. Burada Tolga ve Akif abi “Neşeli Lokanta”da, Hakan ve ben “Şişçi Salih”te öğle yemeklerimizi yedik. Ardından bir önceki sene güzel anılarla geçtikleri Karaöz rampasını en azından arabadan görebilmek adına araç ile Karaöz üzerinden Olympos Antik Kentini görmek üzere yola koyulduk.

Karaöz’ün tepesinde geçen yıl uğradıkları “Yelli Tepe Gözleme”ye geldik. Burası sanki terk edilmiş gibi duruyordu, kimseler yoktu.

Yolumuza araçla devam ediyorduk Adrasan’a geldiğimizde geçen yıl Hakan’ın bisiklet çantasının ray tamiri yaptırdıkları Yörükoğlu Hırdavat’a geldik. İş yeri sahibi İbrahim Demir ile merhabalaştıktan sonra ikramı olan çaylarımızı yudumlarken geçen seneden kalan hatıralarımızı ve orada bir kişinin ölümüyle sonuçlanmış bir vakanın gelişen hikâyesini dinledik.

Domuz diye vurulan kişinin aslında bir örgüt üyesi olduğu ve arandığı ve vuran kişiye daha sonra aranan bu örgüt üyesini vurduğu için ciddi bir para ödülü ve bazı yardımların yapıldığını öğrendik. Üç kişi daha olduğu ve bu şahısların da daha sonra yakalandığını aslında yurt dışına kaçacakları için bu bölgede bulunduklarını öğrendik. İbrahim Bey ile vedalaştıktan sonra yolumuza devam ettik.

Biraz ilerledikten sonra yine geçen yıl yaptıkları turda uğradıkları gözleme evine geldik. Bilayet Küçükalcan’a ait bu yere uğradığımızda eşi bizi karşıladı. Kısa bir sohbet ve ikramı olan çaylarımızı içtikten sonra Olympos istikametine devam ettik.

Akşam saat 18:00 sularında Olympos Antik Kenti’ne ulaştık. Aracımızı park edip plaja doğru yürümeye başladık. Diğer yerlere nazaran Olympos çok daha kalabalık idi. O saatte bile hala

… Yaşar Bayramlı’nın Kaleminden… Patara-Kalkan-Kaş-Demre-Finike Bisiklet Turu 2019… kumsala giden ve dönen bir sürü insan vardı. Burada da bir süre kalıp fotoğraf çekindikten sonra geri dönüp Ordu yolculuğumuza koyulduk.

Olympos’tan aklımızda kalan ise kente giriş yolu çok iyi bir durumda değil idi. Dükkanların ve motellerin devamı ise tamamen stabilize yani toprak ve her yeri çukur olmuş bir halde idi. Oradan aldığımız ufak bilgiler ise doğallığın bozulmaması için yerlere asfalt ya da taş döşeme gibi bir düzenleme yapılmadığı idi. Ama antik kentin yıkılan taşları elle düzeltilmiş, düzenlenmiş idi. Tüm yurtta böyle yerler düzenlenirken burada böyle uygun görülmüştü. Umarım bu doğru değildir. Saçma sapan bir anlayış. Madem doğallık bozulmayacaktı neden her yere araba sokulmuş küçük küçük dükkânlar yapılmış, bir şeyler bir yerden alınıp bir yere taşınmış, moteller yapılmış ama yol doğal kalmış. Saçma.

Bir de aklımızda kalan Çocuklar Duymasın dizisinde Kadir Resort bölümlerinin çekildiği yer olmasıydı.

(Olympos)

(Olympos Sahil)

Olympos’tan ayrıldıktan sonra artık yolumuz Ordu idi.

Daha önceki turumuzdan kalan hatıraları konuşarak devam etti yolculuğumuz. , , Burdur, Afyon, Ankara, Çorum, Samsun üzerinden son durağımız Ordu olacaktı.

Ankara’ya geldiğimizde Tolga’yı evine bırakacaktık. 03:00 gibi Tolga’yı bıraktık ve devam ettik.

Ordu’ya geldiğimizde saat 11:00 olmuş ve bu turumuz burada sona ermişti.