club de Muntanya 442 Descobrim l’eliana el paIs

HORA D’EIXIDA 8 h. Mercat de l’Eliana

DIFICULTAT **/*** Sendes i pistes

DESNIVELL de pujada 730 i de baixada 730 m. 700

TERRENY I VEGETACIÓ 560 gresos i calcaries, carrasques i pinedes. 490 COL·LABORADOR 420 José Luis Ascaso 350 280

DISSENY I PUBLICACIÓ 210 Gráfica 7

Club Muntanya l’Eliana 140

70 CARTOGRAFIA 0 795-I Xàtiva, 795-II Real de 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 15,5 BIBLIOGRAFIA:

EQUIP NECESSARI Motxilla, capell, cantimplora, botes de Duració. 5/6 h Medi. Severitat del medi natural. 3 muntanya, impermeable, roba adequada, queviures, protector solar. Desnivell de pujada. 730 m Itinerari. Orientació a l’itinerari 2

Desnivell de baixada. Desplaçament. Dificultat al desplaça- 730 m ment. 3

Distància horizontal. 15’5 km Esforç. Quantitat d’esforç. 3

Tipus de recorregut circular

Pendent de neu posible - Escalada -

Pendent de neu molt probable - Ràpel - La serra del Buixcarró III Començarem en forta pujada i arribarem al primer punt a uns 400 m d’altitud on ens delec- El cim del Buixcarró tarem amb unes magnifiques vistes, seguirem el sender fins enllaçar amb la pista que ens porta a la Cava de la Falaguera. La serra del Buixcarró és una alineació mun- tanyenca a les comarques centrals del País Iniciarem la pujada passant per l’esmentada Valencià, entre la Vall d'Albaida, la Safor i la cava i seguirem ascendint fins arribar a la cruïl- Costera. La serra s'ubica, entre la serra Gros- la que deixa a la dreta la caseta del Tio Hono- sa, que enllaça amb la del Buixcarró mitjançant rio (500 m.alt.); nosaltres ens desviarem a l’es- la serra de Requena (per l'oest), i el massís del querra en direcció Pinet. A uns 500 metres aga- Montdúber (per l'est) del qual està separat per fem un sender marcat amb una fita que passa la depresió de . Al nord trobem les serres per una casa en ruïnes (la casa del guàrdia), i de la Valldigna. continuarem ascendint. Passarem per una Les principals altures són el cim (755 frondosa pineda, per ací el sender discorre per m.), el Picaio (697 m.) o l'Alt de l'Hedra (672 un atapeït bosc, sempre en ascens. Trobarem m.). Els pobles que envolten la serra són: a la un sender a la esquerra que ens puja a la nos- Vall d'Albaida, Pinet i Quatretonda; a la Costera tre primer cim ( UN MIRADOR AMB VISTES) i a la Safor Barx i la Marxuquera. continuarem pujant per arribar al nostre punt més alt de la ruta i gaudir d’una fabulosa pa- Ruta que surt i acaba al Pla de Corrals, dóna la noràmica del Buixcarró. La baixada és una mi- volta al Massís del Buixcarró i puja al cim. La ca vertical i ens portarà a agafar el sender fins ruta es va fer dura, amb impressionants vistes. la base del cim al qual pujarem en forta grim- Eixirem en direcció a Quatretonda per pista pada. Després tornarem fins a la cruïlla per forestal, després de poc més d’un kilòmetre, agafar el sender, en fort descens, que ens por- agafarem la senda de pujada amb el barranc tarà a la pinada per arribar al camí de Pinet, el Fondo a la nostra esquerra. qual passa per una pedrera de marbre i arriba després al Pla de Corrals, inici i final del nostre Abans de començar la pujada pararem a es- recorregut. morzar al prat dels caçadors. ASSOCIACIONS SENSE FINALITAT PER VALENCIÀ DEL PROMOCIÓ DE L’US DE LA ACTIVITATS PER VALENCIANA, GENERALITAT LA I CULTURADE D’ESPORTS CONSELLERIA PER LA CONCEDIDA AJUDA EN UNA COMPTA L’ELIANA CLUB MUNTANYA

Revisió i correcció del text Lluis Ferrer i Crespo

club de INFORMACIÓ I RESERVA: Alcalde Enrique Daríes 14 T. 660 06 17 81 46183 L’Eliana Muntanya [email protected] CIF G96249586 de l’eliana www.leliana.es/clubmuntanya