MIDILLI TURLARI

1.Gün MİDİLLİ ŞEHİR TURU ve KÖYÜ

Sabah en geç 08:30’da Ayvalık Limanında olacak şekilde toplanıyoruz. Ayvalık limanında bizleri bekleyen gemimize yerleşip, Ege Denizinin kuzey doğusunda yer alan ve Yunanistan’ın üçüncü büyük adası olan Midilli(Lesvos)ye ulaşıyoruz. Limanda mutlaka Türkçe bilen bir acenta yekilisi tarafından karşılanacaksınız. Pasaport ve gümrük kontrolünden sonra, valizler sizleri bekleyen otobuse yerlestirilir ve yürüyerek Türkçe rehber eşliğinde şehir turu gerçekleştirilir. Mytilini’de (Midilli-Lesvos adasının başşehri) keyifli bir gezintiye çıkıyor ve bu esnada, Sapho meydanından başlayarak, Agios Therapondas Kilisesi, Ermou Caddesi, Agios Athanasios Metropolitlik Kilisesi, Yeni Cami ve Hamamı, Valide ve Yalı Cami gibi tarihi yapıları yakından tanıyoruz. Daha sonra Midilli mutfağının eşsiz tatlarını tatmak için Midilli sahil restoranlarının en ünlülerine ev sahipliği yapan, Epano Skala ya da Panagiouda’ya doğru yola çıkıyoruz.(ogle yemegi Mytilini merkezde de alinabilir) Burada aldığımız öğle yemeğinin ardından Midilli’nin en otantik yerleşimlerinden biri olan Agiasos’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Yemyeşil ormanları, ahşap işçilikleri ve Meryem Ana Kilisesi ile ünlü bu dağ köyüne vardığımızda köyün Şirince benzeri sokaklarında keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Köy dönüşü Yunanistan’ın en ünlü halk ressamlarından Midillili Theofilos’un son iki yılını geçirdiği büyük bir ağac kovugunun bulundugu Karini’yi ziyaret ediyoruz. sonra otelimize dönüyor ve dinleniyoruz

2.Gün THERMİ-MANDAMADOS-MOLİVOS(Mithimna)-PETRA

Otelde aldığımız kahvaltının ardından, bu günün ilk durağı olan Thermi’ye dogru yola cıkıyoruz, kaplıcaları, osmanli zamanında inşa edilen tarihi Sarlıca Palas otel binasi onund kucuk bir fotograf molası ve adanın en mistik yeri Mandamados Köyü’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Burada yer alan Ada’nın en ünlü kilisesi Taksiarchis Kilisesi ve Manastırı’nı yakından tanıyoruz. Sonraki duragımız, Midilli’nin en güzel beldesi Molyvos’a doğru yolculuğumuzu başlatıyoruz. Yunanca adı ile de bilinen ve Assos kentinin de ilk sakinlerinin göç yeri olan Molyvos’a gidiyoruz. Öğle yemeğimizi bu şirin beldede alıyoruz. Kalesi, taş evleri ve şirin sokakları ile Midilli’nin en keyifli gezi alanlarından biri olan Molyvos’ta geçirdiğimiz keyifli zamandan sonra Petra’ya dogru yola cikiyoruz. Sadece 4-5 km uzaklikta (öğle yemeği burada da alınabilir) Midilli’nin en güzel sahillerine sahip Petra’ya ulaşıyoruz. Burada ogle yemeği ile birlikte zaman ayarlaması yapılarak Petra’nın tertemiz sularında yüzme molası da verilebilir. Petra’da yaptığımız panoramik turun ve kayaya oyulmuş 114 basamakla çıkabileceğimiz, kasabayı yüksekçe bir kayanın üstünden seyreden Meryemana Kilisesi’ini de ziyaretin ardından adanin ic tarafindan, ve Gera Körfezlerini

8 kavetsou str.pc 81100 * Lesvos* Greece ΜΗΤΕ 03 10 Ε 61 00 698 01 T. (0030) 22510 21357 F. (0030) 2251043550 e.mail : [email protected] & [email protected] web site. www.variamis.gr

izleyerek keyifli yolculuğumuza devam ediyoruz. Yorucu ama keyifli bir günün ardından otele geri donuyoruz ve dinleniyoruz.

3. Gün: PALEOKIPOS - PAPPADOS - - PERAMA

Otelde aldığımız kahvaltının ardından Barbaros Hayrettin Paşa’nın doğduğu köy olan Paleokipos ve zeytinyağcılığı ile ünlü Pappados köylerini yakından tanıyoruz. Daha sonra 19 yy’da Midilli’de üretilen zeytinyağı ve sabunun ihraç edildiği limana ve dünyaca ünlü uzo fabrikalarına ev sahipliği yapan Plomari’ye doğru yola çıkıyoruz. Plomari’de yaptığımız kent gezintisinin ardından zeytin ağaçlarının yeşili ile Ege’nin mavisinin buluştuğu Perama’da öğle yemeğimizi alıyoruz. (öğle yemği Plomari’de ya da plomari’ye cok yakin bir yer olan sahilde Agios Isidoros’ta da alınabilir) Yemeğin ardından Midilli merkezi’ne doğru dönüşe geçiyor ve Mytillini Limanı’nda bizleri bekleyen gemimizde yerlerimizi alıyoruz.

4. Gün SIĞRI-

Adanın en batı ucunda bulunan ve Osmanlı egemenliği döneminde yoğun bir müslüman nüfusa sahip olan güzel Sığrı, Midilli adasına gelip de mutlaka görmeden dönülmemesi gereken yerlerden biridir. Özellikle dünyada sayılı fosilleşmiş orman ve onunla ilgili muhteşem müzesi mutlaka ziyeret edilmeli. Sığrı’dan sonra Sapho’nun doğum yeri Eresos’u da gorüp, güzel sahillerinde kendimizi tertemiz berrak sulara bırakıp dinlendikten sonra Mytilini şehrine geri dönüyoruz.

Not: Taverna eğlencesi organizasyonu, rehberlerle ve acenta yetkilileri ile karşılıklı mütabakata varılarak hangi gün ve saatte yapılacağı kararlaştırılır.

8 kavetsou str.pc 81100 Mytilene* Lesvos* Greece ΜΗΤΕ 03 10 Ε 61 00 698 01 T. (0030) 22510 21357 F. (0030) 2251043550 e.mail : [email protected] & [email protected] web site. www.variamis.gr