1 2 3 4 5 6 Gorbeiako Parke Naturala

Frente a la iglesia de , Areatzako eliza aurrean, aldats Frente a la iglesia de Areatza, Areatzako eliza aurrean Desde el área recreativa de Bikotx gane atsedenlekutik Orozkora Por el sendero situado entre dos San Justo eta San Pastor baseliza Situados en el barrio de Usabel, Usabel auzoan, errota ondoko Junto a Saldropo, tomar la pista Saldropo ondoan, beherantz doan tomamos el camino asfaltado con handia duen asfaltozko bidea tomamos la carretera que se dirige Pagomakurrerantz egiten duen Bikotx gane, avanzamos unos metros doan errepidetik metro batzuk ibili pistas que sale frente a la ermita de aurrean bi pistaren artean dagoen cruzamos el río por un puente junto zubitik gurutzatzen dugu erreka, cementada descendente y, al cabo porlanezko bidea hartuko dugu. fuerte pendiente. Pasado el barrio hartuko dugu. Launtzain auzoa hacia Pagomakurre y que pasa errepidea hartuko dugu. Bide por la carretera general hacia Orozko ostean, ezkerretik abiatzen den San Justo y San Pastor, y después de bidezidorra hartu, eta alanbrada bat al molino y, tras atravesar un paso eta kanadar igarobide bat zeharkatu de poco, cruzar el río Ugunaga. La Handik gutxira Ugunaga erreka Launtzain, atravesamos un paso igaro ostean, kanadar igarobide junto al cementerio y la Pirotecnia honetatik hilerritik eta Uparan auzoan para tomar una pista cementada a porlanezko bide batetik jarraituko pasar una alambrada, atravesamos igaro ostean, aldats hadiko pinudi canadiense, seguimos la pista de la ostean, errotako ubidearen parean pista de cemento se transforma en gurutzatuko dugu. Igoera txiki baten canadiense y la pista se convierte bat zeharkatuko dugu, eta pista Astondoa, situada en el barrio Uparan. dagoen Astondoa Piroteknia ondotik mano izquierda. Ascendemos por ella, dugu. Bide horretatik gora, kanadar un pinar con fuerte subida y llegamos bat zeharkatuz, basoa soildu eta izquierda que va paralela al canal del doan ezkerreko bidetik jarraituko forestal tras una pequeña subida. ostean porlanezko bidea basabide en camino de grava que bordea harri-koskorrezko bide bihurtzen da, Sin abandonar la carretera en ningún pasatuko gara. Bidetik atera gabe, atravesamos un paso canadiense, y igarobide bat zeharkatuko dugu, eta a una zona deforestada y repoblada. birlandatu den eremu batera helduko molino. Ascendemos siempre por la dugu. Beti igoko gara bide nagusitik, Continuamos hasta una bifurcación egiten da. Bide horretatik jarraituko el monte Birgun. Continuamos Birgun mendiaren biran doalarik. momento, se deja a la derecha el área Upoko makatza atsedenlekua eskuma pasamos una cadena que impide el Gorbeiako Parke Naturala errotulu Atravesamos esta zona hasta gara. Eremu hori zeharkatuko pista principal y pasamos el parking eta Belaustegiko aparkalekua igaro donde seguimos las marcas de GR dugu bidebanatze bateraino, hortik por pista de grava y la dejamos Harri-koskorrezko bidetik jarraituko recreativa Upoko makatza y se sigue aldera utzita, gorantz jarraituko paso de vehículos junto a un cartel baten ondoan ibilgailuak pasatzen unas rocas que bordeamos por la dugu, ezkerretik alanbrada baten de Belaustegi, donde comienza la ostean ekingo diogu Austigarminera hacia la izquierda. En un bosque de aurrera ezkerrerantz dauden tras pasar un depósito de agua, dugu eta ur-depositu bat igaro ascendiendo. Alcanzamos el parking dugu. Larrederreko aparkaleku eta del Parque Natural del Gorbeia. Tras eragozten duen kate bat igaroko dugu. izquierda junto a la alambrada, y nos ondotik biran igaroko ditugun arkatz pista que asciende a Austigarmin. igotzen den bideari. Aldats handiko coníferas, la pista principal nos lleva GR markak jarraituko ditugu. tomando un sendero a la derecha. ostean aldatu egiten dugu bidea, y Zona Recreativa de Larreder, y atsedenlekura helduko gara, eta ascender un rato, el camino se vuelve Zati batean gorantza egin ostean, adentramos en un bosque de alerce batzuetaraino, eta alertze baso baten Tras un tramo con fuerte pendiente, bide zati baten ostean, eremu lau bat a otro de alerces. Por la pista de la Konifero-baso batean, bide nagusiak Ascendemos por una campa y por eskumara dagoen bidezidorretik continuamos ascendiendo de frente honaino ekarri gaituen bide beretik llano y discurre entre campas hasta bidea zelaitu egiten da eta landen hasta encontrarnos con una pista que barruan sartuko gara gurutzatuko nos encontramos con una zona llana, aurkituko dugu, bertan, eskuman, derecha, que asciende en zig-zag, alertze baso batera eramango gaitu. unos alerces después, y llegamos jarraituz. Lehenengo, landa batetik por la misma pista que nos trajo jarraituko dugu gorantza. Bide llegar a Irumugarrieta, punto de artean Irumugarrietara helduko gara; cruzaremos. Seguimos el sendero dugun bide batekin topo egin arte. donde tenemos una fuente a mano iturri bat dago eta apur bat aurrerago atravesamos un bosque de cipreses Sigi-saga gorantz doan eskumako a una pista de grava por la que igaroko gara, eta, gero alertze hasta aquí. Sin abandonar la pista nagusiari jarraituz Pagomakurreraino unión entre los municipios de Orozko, leku horretan hiru herri elkartzen entre matorrales y espinos hasta Bidezidorretik jarraituko dugu sasiarte derecha y, un poco más adelante, abereentzako bi itxitura. Bideari y alcanzamos varios senderos que bidetik, altzifre baso bat zeharkatuko continuamos ascendiendo. Una pista artetik, eta harri-koskorrezko más evidente y principal, llegamos a helduko gara eta, hemen, bat egingo y Areatza. Unos metros más dira: Orozko, Zeanuri eta Areatza. adentrarnos en otro bosque de alerces eta elorrien artean, beste alertze baso dos cercados para el ganado. jarraituz Austigarminera helduko ascienden al paso Atxuri. Tras dugu eta Atxuri igarobidera doazen cruza la nuestra y seguimos por bide batera helduko gara, bertatik Pagomakurre, donde enlazamos con dugu 1 ibilbidearekin, Arrabako adelante, la pista se adentra en un Metro batzuk aurrerago, bidea altzifre y llegamos al paso de Atxebagi, que baten barruan sartu arte, eta Atxebagi Continuamos por la pista y llegamos gara. Saroi barruan sartuko gara cruzarlo, subimos por un sendero bidezidor batzuetara helduko gara. pista forestal que se adentra en un gorantz jarraituko dugula. Beste la Ruta 1 que nos llevará hasta la landa eta Egiriñao igarobidean zehar bosque de cipreses y nos lleva hasta baso baten barruan sartzen da eta nos permite superar el contrafuerte igarobidera helduko gara, zeinek a Austigarmin. Nos adentramos en eta GR 12 ibilbidea jarraituko dugu empedrado a la izquierda que llega a Basoa zeharkatu ostean, ezkerrean pinar y nos lleva a la parte trasera bide batek zeharkatzen du gurea, cumbre de Gorbeia a través de Arraba Gurutzeraino eramango gaituelarik. la pista cementada que asciende de Areatzatik Pagomakurrera igotzen del cordal Mendigana-Zanburu. El Mendigana-Zanburu mendikatearen la majada y seguimos el trazado del Egiriñaorantz. Zastegi landatik, las campas de Arimekorta. Llegamos dagoen harri-zolazko bidezidorretik del Hostal de Pagomakurre. Por pista eta pinudi batean barrurantz doan y Egiriñao. Areatza a Pagomakurre (Ruta 2). den porlanezko bideraino (2 ibilbidea) sendero se vuelve entonces más kontrahorma gainditzen lagunduko GR 12 hacia Egiriñao. Pasamos por la Urratxa haitz-oinean, igaroko a un riachuelo junto a un hayedo igoko gara Arimekortako landetara de grava llegamos a las campas de basabidetik jarraituko dugu, eta Abandonamos el camino asfaltado eramango gaitu. Alde batera utziko llano y pedregoso y nos lleva a digun. Orduan, bidezidorra lauago campa de Zastegi, al pie de la peña gara, eta bideari jarraituko diogu que atravesamos, y cogemos un heldu arte. Pagadi baten ondoan Arraba, donde seguimos el sendero Pagomakurreko ostatuko atzealdera para tomar una pista de grava y dugu asfaltozko bidea eta ezkerrean un nuevo bosque de alerces que eta harritsuagoa bihurtzen da, Urratxa, y seguimos por el sendero Egiriñaoko pagadira heldu arte. sendero de hierba hasta el refugio dagoen errekasto batera helduko de la izquierda. Llegamos al paso de helduko gara. Harri-koskorrezko piedra a la izquierda, que nos hace dagoen harri eta legarrezko bide atravesamos para encontrarnos con alertze baso berri batera eramaten hasta llegar al hayedo de Egiriñao, Leku horretan, ibilbidea Gurutzera de Cementos Lemona. Continuamos gara, errekastoa zeharkatu eta Egiriñao y, por el sendero que pasa bidetik jarraituz Arrabako landara pasar junto a una antigua nevera bat hartuko dugu. Bide horretatik una pista de grava. Siguiendo esta gaituelarik, eta baso hori zeharkatuz donde este recorrido se une al resto igotzen diren gainerako ibilbideekin hasta una bifurcación, abandonamos belarrezko bidezidor bat hartuko junto a un pequeño hayedo, nos helduko gara; hemendik aurrera y, más adelante, junto a un calero jarraituz, antzinako elur-zulo baten pista, desembocaremos en el camino harri-koskorrezko bide batekin topo de rutas que ascienden a la cumbre elkartzen da. la pista y subimos por la izquierda dugu “Cementos Lemona” dirigimos a la fuente. Tras ascender ezkerreko bidezidorretik egingo recientemente restaurado. Poco ondotik, eta, aurrerago, orintsu que sube de Pagomakurre a Arraba, egingo dugu. Bide horri jarraituz, de Gorbeia. del siguiente refugio. Alcanzamos aterperaino. Bidebanatze bateraino un tramo rocoso, sólo nos queda el dugu aurrera. Egiriñaoko igarobidera después, el camino se une a la Ruta 1 berriztatu den karobi bate ondotik conectando con las anteriores rutas a Pagomakurretik Arrabara doan bidera el collado de Aldamiñape y después jarraituko dugu, bidea utzi eta último tramo de pradera montana heltzean, pagadi txiki baten ondotik que sube desde Areatza. igaroko gara. Geroxeago, bidea, la cumbre de Gorbeia. helduko gara, Gurutzera daramaten el de Aldamiñoste, desde donde hurrengo aterpearen ezkerretik igoko para alcanzar la cumbre de Gorbeia. doan bidezidorretik jarraituz iturrira Areatzatik igotzen den 1 ibilbidearekin aurreko ibilbideekin elkartuz. ascendemos a la cumbre de Gorbeia. gara. Aldamiñapeko lepora helduko joango gara. Arkaitz artean bide zati elkartuko da. gara eta ostean Aldamiñostekora, eta bat igo ostean, mendi-larreko azken hortik Gurutzeraino jarraituko dugu. zatia igotzea faltako zaigu bakarrik Gurutzera heltzeko.

11 IBILBIDE GORBEIAKO KURUTZERA HELTZEKO BIZKAI ALDETIK 11 RUTAS PARA ALCANZAR LA CUMBRE DE Pagomakurre Larreder Bikotx gane Calero Austigarmin Atxuri GORBEIA DESDE BIZKAIA

Hasiera/Salida: Areatza Hasiera/Salida: Areatza Hasiera/Salida: Bikotx gana Hasiera/Salida: San Justo Hasiera/Salida: Usabel Hasiera/Salida: Saldropo Declarado Parque Natural el 21 de junio de 1994, sus más de 20.000 Luzera/Longitud: 12,5 km Luzera/Longitud: 13,4 km Luzera/Longitud: 11,3 km Luzera/Longitud: 8 km Luzera/Longitud: 11,5 km Luzera/Longitud: 6,7 km Ha se reparten entre suelo alavés y vizcaíno. En la cima del Aldamin (1.378 m), se establece la divisoria de aguas cántabro-mediterrá- Malda/Desnivel: 1.356 m Malda/Desnivel: 1.350 m Malda/Desnivel: 931 m Malda/Desnivel: 1.156 m Malda/Desnivel: 1.156 m Malda/Desnivel: 875 m nea. Existe en su extensión bosque autóctono de roble, haya, maro- jo, castaño, etc., y extensas landas en la que pace el ganado desde tiempos remotos. El parque es cobijo para numerosas especies sal- vajes, siendo uno de los pocos lugares de Euskal Herria donde crían los ciervos, y uno de los últimos reductos del gato montés.

"ERMEO

LEKANDA 0LENCIA ,EKEITIO 3!.3%"!34)!. GATZARRIETA 'ERNIKA /NDARROA $EBA /RIO !  "),"!/ :UMAIA ITXINA !  #ARRANZA GOROSTETA !MOREBIETA !ZPEITIA "ALMASEDA $URANGO IPERGORTA %IBAR 4OLOSA !RTEA ARRABA ,LODIO ")  /ROZCO :EANURI "EASAIN *,+1 Ê /1, Ê",  /×ATE ALDAMIN :IORROGA

.  )ZARRA -URGUIA .

"OVEDA 6)4/2)! .ANCLARES 3ALVATIERRA 6ILLANUEVA .

!  -AEZTU

3#RUZDE #AMPEZO

,EZA ,AGUARDIA

/YØN

1994lo ekainaren 21ean aitortu zuten Parke Natural. 20.000 Ha. baino gehiago ditu, Araba eta Bizkaiko lurretan banatuta. Aldamineko gailurra (1.378 m) da, eta hantxe dago Kantauri alde- PARKE BARRUAN DEBEKATUTA DAGO: ra eta mediterraneo aldera isurtzen diren uren banalerroa. Bertako 7 8 9 10 11 basoan haritzak, pagoak, ametzak, gaztainondoak, eta abar daude, • Sua piztea eta aisialdi-xedeetarako egurra moztea. eta baita antzinako garaietatik ganadua bazkatzen den larre zaba- • Motordun ibilgailuetan ibiltzea, baimenduta dauden lak ere. Parkea hainbat basa-espezieren babeslekua da; Euskal He- sarbideetan izan ezik. rrian oreinak hazten diren leku bakanetakoa da, eta basakatuaren • Aparkatzea, horretarako egokitutako aldeetan izan ezik. ia azken gotorlekua. • Mota guztietako zaramak eta hondakinak bertan uztea edota Desde el barrio de Lanbreabe, nos Lanbreabe auzotik Iondegorta Situados en la plaza de , Ubideko plazan hartuko dugu Tras la barrera en el área recreativa Urigoitiko atsedenlekuko langaren El recorrido comienza en la carretera Ibilaldia, Orozko eta lotzen En el barrio de Gallartu, situado Orozko eta Artea lotzen duen lurperatzea. dirigimos al embalse de Iondegorta urtegirantz egiten dugu asfaltozko tomamos la carretera asfaltada que eskumako kantoian hasten den de Urigoiti, tomamos la pista de ostean, ezkerreko bidea hartuko BI-3513 que une Orozko y Artea, a duen BI-3513 errepidean hasiko da, en la carretera BI-3513 que une BI-3515 errepidean dagoen Gallartu • Inguruneko elementuak aldaraztea edota bertatik kentzea. por pista asfaltada. Pasado el bide batetik. Baskonia Mendi nace en el vértice derecho de la asfaltozko errepidea eta bidebanatze la izquierda. Pasamos una cerca y dugu. Hesi bat igaro eta Aldabideko la altura del barrio de Laureta. Se Laureta auzoaren parean. Arteako Orozko y Artea, cogemos el desvío auzoan, Agirre auzorako sahiesbidea • Lasaitasuna urratzea. INFORMAZIO INTERESGARRIA refugio del Baskonia, llegamos a Taldearen aterpea igaro ostean, misma y llegamos a una bifurcación. batera helduko gara. Ezkerreko bidea dejamos a la derecha la pista de bidea eskuma aldera utziko dugu. debe tomar un desvío a la derecha norabidean joanez gero, Bikosganetik hacia el barrio de Agirre, señalizado hartuko dugu. Auzo hori Gorbeiako • Biziraupen-jardueretan aritzea. una bifurcación y seguimos por la bidebanatze batera helduko gara eta Tomamos el camino de la izquierda, hartuko dugu, baserria gure eskumara Aldabide. Atravesamos un cercado Itxitura bat zeharkatuko dugu a unos 2,3 km de Bikotx gane en 2,3 km inguruan sahiesbide bat como acceso al Parque Natural de Parke Naturaleko sarbide moduan INFORMACIÓN DE INTERÉS pista cementada, que después se porlanezko bidetik jarraituko dugu. dejando el caserío a nuestra utziaz, eta beti jarraituko dugu bide y, a unos 30 metros, encontramos eta, 30en bat metrora, beste hesi sentido Artea o, si venimos desde hartu behar da eskuma aldera, baina Gorbeia. Avanzamos por la pista seinaleztatuta dago. Porlanezko • Fruituak eta perretxikoak saltzeko asmoarekin biltzea. convierte en pista de grava y en Bidea, aurrerago, harri-koskorreko derecha, y seguimos siempre por el nagusitik. Kanadar igarobide bat otra cerca que también atravesamos batekin topo egingo dugu, hau ere Artea, el desvío se toma a la izquierda Arteatik etorriz gero, sahiesbidea cementada, haciendo caso omiso a bidetik aurrera egingo dugu, • Jendeak erabiltzeko ez diren tokietan ibiltzea. Behar bezala su parte fi nal en pista forestal. La bide bilakatuko da eta azken zatian camino principal. Atravesamos un zeharkatuko dugu, eta apur bat y luego nos dirigimos a la izquierda zeharkatu ostean, ezkerretara jotzen a unos 2,8 km desde el pueblo. Se ezkerrera hartu behar da, herritik las pistas y caminos que aparecen a ezkerretik zein eskumatik agertzen adieraziko da debeku hori. PARKETXEA/CENTRO DE INTERPRETACIÓN DEL seguimos y atravesamos un bosque, basabidea. Bideari jarraituz baso paso canadiense y, poco después, aurrerago Zubiola errekatxoaren pegados a ella. Alcanzamos la dugu hesiaren albotik. Urigoitiko trata de un acceso al Parque Natural 2,8 km inguruan. Gorbeiako Parke derecha e izquierda. Recorridos 2,4 diren bideei kasurik egin gabe. • Bizikletan ibiltzea pistetatik eta bideetatik landa. PARQUE NATURAL DE GORBEIA (Areatza) ascendiendo lentamente hasta las bat zeharkatuko dugu, eta astiro- alcanzamos las orillas del arroyo urbazterretara helduko gara. Erreka pista que sube desde el calero de karobitik datorren bidera heldu eta de Gorbeia que discurre por pista Naturalerako sarbide bat da, km aproximadamente, llegamos al 2,4 km inguru ibili ostean, • Kanpatzea. Alde batzuetan gau batez kanpatzea baino ez - Gudarien Plaza, s/n campas de Arimekorta. Continuamos astiro igoaz Arimekortako landetara Zubiola. Continuamos junto al río ondotik jarraituko dugu bide zati Urigoiti y la seguimos. Tras pasar bide horretatik jarraituko dugu. Hesi cementada. Una vez situados en porlanezko bide batetik doana. Behin, área recreativa de Altzagorta, donde Altzagortako atsedenlekura helduko da baimentzen (datu zehatzagoak nahi izanez gero, galdetu de frente y ascendemos después helduko gara. Zuzen-zuzen durante un buen tramo y llegamos a batean eta bidebanatze batera una valla, encontramos un cartel bat igaro ostean, Gorbeiako Parke dicha pista, no debemos abandonarla bide horretan egonez gero, ez dugu tomamos la pista de grava en la gara, eta leku horretan harri- - i 946 739 279 Parketxean). Antolatuta dauden kanpaldiek Parkeko Organo por el sendero de la derecha, jarraituko dugu eta gero eskumako una bifurcación, donde tomamos la helduko gara, non ezkerreko bidea de Parque Natural de Gorbeia. Sin Naturaleko errotulu bat aurkituko hasta llegar al área recreativa de bidea utzi behar Upoko makatza que hay un cartel que informa de la koskorrezko bidea hartuko dugu. - Ordutegia/Horario: 10:00 - 14:00 Kudeatzailearen baimena behar dute. alcanzando el refugio de Cementos bidezidorretik igoko gara, “Cementos pista de la izquierda. Ascendemos por hartuko dugun. Porlanezko bide desviarnos, llegamos a las campas dugu. Zuzen jarraituz, desbideratu Upoko makatza. Cuando alcanzamos atsedenlekura heldu arte. Leku prohibición del paso de vehículos. Bide horretan badago ibilgailuak 16:00 - 18:00 Lemona. Aquí, este recorrido se une Lemona” aterpera heldu arte. esta pista cementada hasta llegar a honetatik igoko gara harri-zolazko de Egalasaburu, donde seguimos gabe, Egalasaburuko landetara este punto, debemos girar a la horretan, eskumara egin behar dugu, Seguimos por ella hasta llegar a una igarotzeko debekuaz jakinarazten • Aske dabiltzan txakurrek aziendari eraso egin ahal diote, a la Ruta 6 proveniente de Saldropo, Hemen, ibilbide hau, Saldropotik una pista empedrada, que seguiremos bide batera heldu arte, bide horretatik el sendero que se dirige hacia la helduko gara, eta, hor, ezkerrera derecha, dejando la zona de mesas mahai eta erretegien gunea gure bifurcación donde tomamos la pista duen errotulu bat. Bide horretatik edota abereak uxatu. Kontrolatuta egon beharko dute, edota continuando a Aldamiñape, datorren 6 ibilbidearekin elkartzen como pista principal. Atravesamos un jarraituz. Errekasto eta langa bat izquierda. Cuando la cerca gira egiten duen bidea hartuko dugu. Hesia y asadores a nuestra izquierda. Así, ezkerrera utziz. Horrela, Areatzatik de la izquierda (la de la derecha se jarraituko dugu bidebanatze batera uhalez lotuta. Aldamiñoste y, por fi n, da, Aldamiñape, Aldamiñoste eta, riachuelo y una barrera y seguimos zeharkatuko ditugu eta altzifre hacia la izquierda, continuamos ezkerrera egiten duenenan, bere desembocamos en la pista que se Pagomakurrera doan bidera aterako dirige a Atxulo). Recorrido un km heldu arte, eta, hor, ezkerreko bidea OROZKOKO MUSEOA/MUSEO DE OROZKO la cumbre de Gorbeia. azkenean, Gurutzeraino jarraitzen por un bosque de cipreses hasta salir baso batetik jarraituko dugu eremu a su lado hasta llegar a un cruce albotik jarraituko dugu bidegurutze dirige a Pagomakurre desde Areatza, gara, 2 ibilbidearekin elkartuz aproximadamente, desembocamos en hartuko dugu (eskumakoa Atxulorantz - Zubiaur Plaza 4 duelarik. a terreno despejado en las campas de zabal batera irten arte Arimekortako donde aparecen dos zonas cercadas batera heldu arte, han, bi eremu uniéndonos a la Ruta 2 para alcanzar Gurutzera heltzeko. la pista que se dirige a Pagomakurre doa). Kilometro bat inguru ibili ostean, - 94 633 98 23 / 94 633 9934 Arimekorta. Aquí, nuestro recorrido se landetan. Hemen, gure ibilbidea 6 y tomamos el camino que baja hesitu agertzen dira, eta ezker la cumbre de Gorbeia. desde Areatza, enlazando con las Areatzatik Pagomakurrera doan bidera EN EL INTERIOR DEL PARQUE ESTÁ PROHIBIDO: i une a la Ruta 6 para ascender ibilbidearekin elkartzen da Gurutzera hacia la izquierda. Al término del aldera jaisten den bidea hartuko Rutas 2 y 10 para subir a la cumbre aterako gara, 2 eta 10 ibilbideekin • Encender fuego y cortar leña para fi nes recreativos. - Ordutegia/Horario: hasta la cumbre de Gorbeia. igotzeko. camino carretil, atravesamos varios dugu. Gurdibidea amaitzen denean, de Gorbeia. elkartuz Gurutzera igotzeko. • Transitar con vehículos motorizados, excepto en los accesos Osteguna eta ostirala/Jueves y viernes: humedales y bosques de coníferas hezegune eta konifero-baso batzuk autorizados. 10:00 - 14:00 hasta llegar a Pagomakurre, donde zeharkatuko ditugu Pagomakurrera • Aparcar, excepto en las zonas habilitadas para ello. enlazamos con el resto de rutas a la heldu arte, non alkartzen garen Larunbata/Sábado: cumbre de Gorbeia. Gurutzera doazen gainerako • Abandonar y/o enterrar cualquier tipo de basura o 10:00 - 14:00 y 17:00 - 19:00 desperdicio. ibilbideekin. Igandea eta jaiegunak/Domingos y festivos: • Alterar, modifi car y/o retirar elementos del medio natural. 10:00 - 14:00 • Alterar la calma y la tranquilidad. • Realizar actividades de supervivencia. • La recolección de frutos y setas con fi nes comerciales. EUSKAL BASERRIAREN EKOMUSEOA/ • Transitar por áreas restringidas al uso público, las cuales MUSEO DEL CASERÍO VASCO estarán debidamente señaladas. - Herriko Plaza, 1 - Artea • La utilización de bicicletas fuera de pistas y caminos. - i 94 631 70 86 • La acampada. Únicamente se permite por una noche en - Ordutegia/Horario: 10:00 - 14:30 Iondegorta Ubide Urigoiti Upoko makatza Altzagorta algunas zonas (para datos más concretos, consultar en el Parketxe). Los campamentos organizados precisan de la 16:30 - 20:00 autorización del Órgano Gestor del Parque. (Astelehena itxita/Lunes cerrado) • Los perros sueltos pueden atacar al ganado o espantarlo. Hasiera/Salida: Lanbreabe Hasiera/Salida: Ubide Hasiera/Salida: Urigoiti Hasiera/Salida: Laureta Hasiera/Salida: Gallartu Deben estar controlados o sujetos con la correa. Luzera/Longitud: 6,2 km Luzera/Longitud: 8,8 km Luzera/Longitud: 10,2 km Luzera/Longitud: 11,6 km Luzera/Longitud: 11,1 km Malda/Desnivel: 1.191 m Malda/Desnivel: 909 m Malda/Desnivel: 1.032 m Malda/Desnivel: 1.231 m Malda/Desnivel: 1.447 m